hoe php te gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

RMS123

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2009
als html amateur websitebouwer wilde ik graag weten hoe ik een paar gedoenloade php scripts voor bijv. een zoek systeem moet inbouwen, ik heb veel geprobeerd maar kom er niet uit...
ik bedoel op de manier hoe ik <?php.......... tot ....?> kan inbouwen of de file kan openen in mijn browser
als ik namelijk een php in mijn browser open krijg ik gewoon het script als tekst... daar heb ik niet veel aan

php kan je niet zo vanaf je eigen computer bekijken.

het php script word uitgevoerd op de server waar die op staat.

Er zijn wel manieren om het op je eigen computer werkend te krijgen maar dat is geloof ik vrijlastig(?)
het beste is om het gewoon op je server te uploaden en dan naar die pagina te gaan.
vergeet niet dat je het bestand de extensie .php moet geven en geen .html

wikipedia zei:
De code van de pagina wordt op de server uitgevoerd, en het resultaat wordt naar de computer van de bezoeker gestuurd en in de webbrowser getoond. Dit in tegenstelling tot client-side scripting (zoals Javascript), waarbij de webbrowser eerst de pagina van de webserver downloadt en vervolgens zelf (op de computer van de bezoeker) code uitvoert.

dit is een goede basis om met php te beginnen.
link

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de snelle reactie
zoiets dacht ik dus al... en m'n pagina is nog niet geüpload... dus ik verder googlen

Hallo,

PHP is server side scripting, wat dus inhoud dat een client(PC) het niet kan "runnen".
Als je toch php op je eigen pc wilt draaien om bv te testen.
Kan je het volgende doen.

Download Wamp

Wamp is een programma wat je instaleerd op je computer.
Die van jouw pc een server maakt een webserver.

Hiermee heb je meteen de mogelijkheid om php bestanden te laden en te zien wat ze doen zonder dat je de code ziet.

Xampp is ook een goed programma om een stukje van je pc als server te gebruiken, of om een USB stick als server te gebruiken. Plaats de documenten van je website in de map "htdocs" van Xampp en ga in je browser naar "http://localhost" of " http://127.0.0.1" om je site werkend te zien.

Jep het werkt... op eenofandere rede de opmaak niet helemal goed...
maar ik had al een tijdje het idee om een eigen site op te richten(eerder deed ik altijd sites voor andere).
Ik zat te denken aan iets zoals een .tk'tje, ofzo
iemand sugesties?
kan dat dan ook met datzelfde programma of moet dat met filezilla(ooit gedownload maar nooit werkend gekregen)

Mijn suggestie: ga voor een echt domein bij een goed hosting bedrijf, kost tegenwoordig niet meer zoveel en je krijgt er (als je bij een goeie zit) een goede klantenservice voor terug. Zodra je dat hebt kun je eenvoudig met filezilla je bestanden uploaden, bovenin filezilla url invoeren, ftp gebruikersnaam en ftp wachtwoord en druk op enter.

Ik weet niet of ik het hier mag neerzetten zo nee sorry hiervoor.

Ik gebruik zelf sinds een maand antagonist als host, ben hier erg tevreden over en hij is ook absoluut niet duur ;)
Ik heb nog geen contact nodig gehad met de klantenservice. Omdat ze ook een redelijk grote faq hebben waarin je meeste vragen beantwoord worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan