hoe plaats en laat ik werken een geheugen upgrade laptop?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sylvia66

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2006
Beste mensen,

Ik heb voor mijn laptop (packard bell easynote) een 512mb geheugenreepje gekocht, van het juiste soort en type, om de 256 te vervangen die er nu in zit.
Maar hoe ga ik te werk nadat ik de boel heb opengeschroefd?
Ik neem aan dat het niet simpel eruit en erin is, maar dat er iets in bepaalde instellingen ook veranderd moet worden!
Wat en hoe is dus eigenlijk mijn vraag.
Als dit goed gaat ben ik van plan om er nog zo één bij te plaatsen zodat ik uiteindelijk op de max 1GB zit. maar eerst voor 37euro dit maar proberen

nee, gewoon je pc afsluiten, reepje eruit en nieuw reepje erin, hij pakt het van zelf.
Gewoon even goed kijken hoe je hem eruit haalt, vaak zit hij met een simpel klipje vast.
Dat is heel simpel. :cool:

Hoi,

Notebook uitzetten, van het lichtnet halen.

Klepje open (zie manual) oude eruit of nieuwe bijplaatsen.
Klepje dicht.

Opstarten. Check in de eigenschappen van Deze Computer of je geheugen wordt gezien.

Zorg dat je niet statisch geladen bent wanneer je het geheugen beetpakt.

Suc6.

Let wel op dat hij er perfect in moet zitten. Bij het opstarten hoor je gelijk een berichtje te zien waar staat dat de System Memory is veranderd in een zwart schermpje.

Alvast bedankt, ik ga het morgen proberen om het erbij te steken en hopen dat het me lukt om het te laten werken!
Ik hoef dus niets in bepaalde instellingen of bios te wijzigen?

Ik wilde even laten weten dat ik heel gelukkig ben met deze oplossing, mijn laptop is nu, in mijn ogen tenminste heel snel en ik hoef voorlopig geen nieuwe!!!
De 768 werkt super, alhoewel er volgens mijn computer 712 overblijft?
Maar heel goed dus!!!!

Het verschil tussen 768 en 712 zal naar je videokaart gaan alhoewel ik 56 Mb een raar getal vind.

dat verschil kan ik wel verklaren, je hebt het ook bij harde schijven.

Een hardeschijf (of reepje geheugen) is als een boek, je hebt ook nog een kaft, een inhoudsopgave etc. En daar wordt meestal tussen de 5 en 10% van de totale capaciteit voor gebruikt.

Ik geef jullie een voorbeeld, mijn externe harde schijf heeft een grote van 80GB maar de bruikbare ruimte is maar 74.5GB, dat is 6.8% voor de "inhoudsopgave" ongeveer.

die 56mb is ongeveer 7% dus ik heb het vermoeden dat het hierdoor komt ;)

Ik geef jullie een voorbeeld, mijn externe harde schijf heeft een grote van 80GB maar de bruikbare ruimte is maar 74.5GB, dat is 6.8% voor de "inhoudsopgave" ongeveer.

Bij harde schijven komt het verchil niet van een inhoudsopgave, maar van het verschil tussen wat een megabyte is (1024 byte) en wat voor de fabrikanten 'verkopen' als een megabyte (1000 byte). Zo zou jou harde schijf normaal 80GB zijn (1024 * 1024 *80 bytes) maar de fabrikanten maken deze als 1000 * 1000 * 80 = 74,5GB...

Nu weet ik niet of dit bij geheugen ook zo is maar ofwel is dit wel, ofwel wordt er inderdaad wat afgenomen voor je grafische kaart...

Grtn,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan