Hoe plaats ik een forum op mijn website?

Status
Niet open voor verdere reacties.

huib23

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2009
Hallo,
Ik ben bezig met een website maar hoe zet ik een forum op mijn website?
Ik wil graag dat iemand wat kan posten en dat iemand anders daar weer op kan reageren. Is dit mogelijk en zo ja, hoe?
Hopelijk kunnen jullie mij helpen!

Groet,

Hallo,

Er zijn diverse gratis (open source) fora beschikbaar, zoals phpBB en bbPress. Hiervoor download je het forum (meestal in een .zip bestand), dit bestand pak je uit en upload je naar de root van je website. Vervolgens bezoek je deze uitgepakte folder met je internetbrowser en opent vanzelf een installatie wizard. Voor een forum heb je wel de beschikking nodig over MySQL en PHP.

Bedankt voor uw snelle reactie! Dus als ik het goed begrijp moet ik op een site een zip bestand downloaden, uitpakken, de uitgepakte bestanden opslaan via ftp in de map en dan ben ik klaar? ik gebruik dreamweaver b.t.w

Groet

Bedankt voor uw snelle reactie! Dus als ik het goed begrijp moet ik op een site een zip bestand downloaden, uitpakken, de uitgepakte bestanden opslaan via ftp in de map en dan ben ik klaar? ik gebruik dreamweaver b.t.w

Groet

Inderdaad, lees voor installatieinstructies van phpBB dit artikel en lees hier de licensie waaronder phpBB is vrijgegeven, voor als je phpBB wilt gebruiken. Andere forum software heeft natuurlijk ook installatie instructies.

Het werkt allemaal een beetje op dezelfde manier, het installeren.:thumb:

Hoi hoi

Ja ik heb het phpBB forum .zip bestand en ik wil het met filezilla op een externe server installeren en ik zie wat mapjes staan.Moet ik nog een mapje aanmaken?:thumb:

Gedownloade .zip bestand uitpakken met WinRAR oid op je eigen pc, dan ontstaat er één map (iets als phpBB), upload deze map via Filezilla naar je server en benader deze map op de server via je webbrowser. vervolgens moet je de installatie instructies volgen.

Ik begrijp het niet

Ik huur een server en wil daar met filezilla ( verbindeing gemaakt naar externe sever waar ik ruimte huur)naast mijn bestaande website intrigreren en ik zie mapjes moet ik daar een mapje aan maken?:thumb:

groetjes

ok, vanaf het begin:
1) als je phpbb download, krijg je een .zip bestand. hierin zijn alle benodigde phpbb bestanden ingepakt. deze gaan we uitpakken naar één map (die je later op je server plaatst) met WinRAR. Na het installeren van WinRAR druk je met je rechtermuisknop op het gedownloade phpbb .zip bestand, en druk je op "Bestanden uitpakken...". Een nieuw scherm opent. Geef de locatie op op je eigen computer waar je de map van phpbb wilt opslaan (die je later op je server plaatst). Druk vervolgens op OK.
2) nu is het .zip bestand uitgepakt naar één map. Deze map upload je met filezilla naar de ROOT directory van je server (meestal heet deze map public_html, dit is de map waar de index.php of index.html van je homepage staat). Dan krijg je dus in je root directory een map genaamd "phpbb".
3) nu gaan we deze map benaderen in je internetbrowser door het volgende in te typen: http://www.jouwwebsite.nl/phpbb . Vervolgens verschijnt een installatie proces van phpBB waar je zelf alle gegevens in moet vullen, waarna phpbb zichzelf automatisch installeert.
4) nu is phpBB geïnstalleerd en is je forum te bereiken via http://www.jouwwebsite.nl/phpbb . Je kunt de naam van de phpbb map ook wijzigen, in bijvoorbeeld "forum", zodat je het volgende krijgt: http://www.jouwwebsite.nl/forum

Ik hoop dat dit voldoende is, op de site van phpBB zijn waarschijnlijk ook instructies te vinden.

Ik ben nu bij stap 2 en ik zie mapen met filzilla na verbinden naar mijn gehuurde server

Website.nl
+ admin (hier zitten weer mapjes onder en kun je open klappen):thumb:
apps
downloads
images
logs
photos
scopbin
+templates (hier zitten weer mapjes onder en kun je open klappen):thumb:
updates

Kijk ik ben een techneut en ik heb een software en daar hoef net als windows het aan te passen van html en mapjes etc heb ik geen kaas van gegeten en ben blij dat jullie daar geduld voor hebben:thumb:
Dan leg ik het maar zo uit want na dit kan ik meerdere mapjes importeren

groet;)

Ik heb het nu

En nu even naar mijn eigenaar bellen voor de rest van de gegeven

Erg bedankt:thumb:

andere manier?

Ik wil ook graag een forum op mijn site, maar ik wil wel dat ik het zelf goed kan onderhouden zonder reclames etc.
Ik heb hierboven gelezen dat het met phpBB en dat soort sites kan,
ik heb het ook geprobeerd en vindt dit geen fijne manier van werken.
Is er iemand die weet hoe ik zelf een forum( of iets dat op een forum lijkt met dezelfde mogelijkheden ) kan maken?
:confused:
gast0140, B.V.D.

Om echt zelf een eigen forum systeem op te zetten en te bouwen, heb je o.a. kennis van PHP, MySQL en HTML nodig. Ik weet niet of dit is wat je bedoelt. Als je iets soortgelijks als phpBB zoekt, is bbPress ook een uitstekend systeem, maar stukken simpeler te onderhouden en veel kleiner : http://bbpress.org/

Om echt zelf een eigen forum systeem op te zetten en te bouwen, heb je o.a. kennis van PHP, MySQL en HTML nodig. Ik weet niet of dit is wat je bedoelt. Als je iets soortgelijks als phpBB zoekt, is bbPress ook een uitstekend systeem, maar stukken simpeler te onderhouden en veel kleiner : http://bbpress.org/

Je hoeft helemaal geen kennis van de bovengenoemde talen te hebben, bij phpbb is het uploaden database aanmaken, en wachtwoorden invullen en dat is het!

Ik wil graag een eigen forum systeem, ik heb basiskennis van php, mysql en html. Mijn doel is om een plaats te maken waar mensen op elkaar kunnen reageren, dit wil ik in een eigen vorm hebben. Ik wil dus geen kant en klaar downloadforum.
ik zat net te denken dat je misschien met verschillende gastenboeken een eind kan komen of niet?
Ik ken de talen wel in de basis, maar niet erg goed. Zijn er mensen die mij hierbij kunnen helpen?

Bij voorbaat dank, gast0140

Als je basis kennis hebt, dan kan je eigenlijk vrij weinig zelf maken dus?

Waarom niet een opensource systeem, met een leuke layout?

ik weet niet precies wat jou eisen zijn ... Maar je vind hier een hoop: klik

Ik wil graag een fora zoals deze, het Helpmij.nl forum.
Ook zie ik steeds dat er links worden geplaatst waar je spullen kan downloaden, dit is niet wat ik graag wil.
Mijn bedoeling is om een forum te maken door te scripten, ook wil ik begrijpen hoe het dan precies werkt.
Wanneer het duidelijk is dat ik een script kan downloaden en begrijpen van het internet wil ik wel downloaden,
maar geen kant en klaar forum. Ik ben zelf momenteel aan het kijken hoe een forum precies in elkaar zit
en of ik dit kan namaken met het gastenboek principe.
Als iemand nog andere ideeën heeft voor het namaken van een forum of een script weet te vinden, post dan plz.

Je kan dit gebruiken.
Dit is een los forum wat op een andere website draait, met een simpele link kun je dit integreren in je website.

http://www.nabble.com

Dit is een van de makkelijkere forum software.
Ik zou ook graag een forum integreren maar dan een smf.

Hopelijk heb je er wat aan!:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan