Hoe printer en bestanden delen??

• Onderwerp starter Onderwerp starter Terp
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Terp

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 nov 2010
Ik ben al 3 dagen aan het Google-en, maar zonder succes! Ik probeer namelijk bestanden te delen tussen onze laptop (Windows 7) en desktop (Vista).
Beide pc's zijn middels WiFi aangesloten op een KPN Experiabox (Thomson TGT787v SIP) en het draadloos internet werkt perfect, ik kan alleen niet via de desktop in de laptop (en de externe harde schijf -Packard Bell Carbon-) of visa versa komen.

Bovendien hebben wij onze printer (Canon Pixma MP520) via de USB aangesloten op de Experiabox, maar lukt het niet om vanaf de desktop of laptop te printen. We krijgen dan de foutmelding "Printer reageert niet". De printer staat overigens bij beide ingesteld als de standaardprinter en we hebben de drivers (+aanvulling) al vanaf de Canon website gedownload en geïnstalleerd.

Wie kan ons helpen, want we komen er niet uit en dat terwijl we al drie dagen op zoek zijn naar de oplossing :shocked: zonder er uit te komen...

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb deze pagina al een flink aantal keer gelezen de afgelopen dagen, maar zelfs met deze heldere uitleg krijg ik het niet voor elkaar :o Ik zal het nogmaals vanavond op mijn gemak proberen, mogelijk dat ik wat fout doe bij de uitvoering of dat er een of andere instelling niet goed staat. Als het lukt, dan laat ik het weten!

Ik ben zojuist eerst achter de desktop gaan zitten, waarop Vista is geïnstalleerd. Ik denk dat het probleem daarin schuilt.
Ik heb inmiddels het idee dat de mappen die ik wil delen wel al zo staan gemarkeerd, omdat er een icoontje van 2 mensen op het icoon van betreffende schijven staat.

Als ik dan op de laptop met Vista naar de desktop navigeer en betreffende schijf kies, dan krijg ik een foutmelding dat ik geen toegang heb en contact op moet nemen met de netwerkbeheerder om toegang te vragen. Ik heb overigens wel toegang tot de externe hardeschijf die aangesloten is op de desktop.
Als ik vanaf de laptop een printopdracht geef, dan zie ik in het tabblad algemeen (in het pop up venster) dat bij status: Fout staat vermeld. Als ik toch kies voor afdrukken, dan staat in het venster (status monitor) dat vervolgens verschijnt "Printer reageert niet."

Vanaf de desktop kan ik in eerste instantie ook niet de bestanden op de laptop benaderen omdat ik dan een gebruikersnaam en wachtwoord op moet geven. Windows 7 heeft wel een wachtwoord gegenereerd en die heb ik ingevoerd, echter is de gebruikersnaam die ik invoer niet juist (ik gebruik de accountnaam die ik in het configuratiescherm heb ingevoerd). Als ik in de laptop in de geavanceerde instellingen opgeef dat het niet nodig is om een wachtwoord in te geven, dan kan ik wel in de laptop komen. Echter is er een map met een slotje die ik niet kan delen in het netwerk. Dat is natuurlijk precies de map waar gegevens in staan die gedeeld mogen worden!

Als ik op de desktop iets probeer te printen, dan krijg ik dezelfde foutmelding als op de laptop. Op beide computers is gekozen voor de USB0001 Virtuele printerpoort voor USB. Ligt het probleem dat de printer niet reageert misschien hier? Misschien is het niet mogelijk om onze printer, de Pixma MP520, aan te sluiten op de Experiabox van Thomson. Als ik de printer aansluit met via de USB direct op de laptop, dan functioneerd deze wel en als ik via de desktop probeer af te drukken als de printer is aangesloten op de laptop, dan krijg ik opnieuw een foutmelding, namelijk dat niet de juiste stuurprogramma's zijn geinstalleerd, terwijl ik die vanmiddag allemaal van de Canon website heb gedownload.

Graag hoor ik tips en trucs om het spul aan het werk te krijgen, zodat de desktop (en de enorme kast waarin deze staat) uit onze woonkamer naar de speelkamer van de kids kan verhuizen en we beneden nog lang en gelukkig kunnen leven met onze laptop :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan