Hoe processor te vervangen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Borrelnoot

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2006
hoi !

Ik wil in mijn pc de processor vervangen. Op dit moment is de kloksnelheid 733 mhz ( socket 370 ). Ik hoop binnenkort een processor te ontvangen van 1 ghz met dezelfde socket nr, zover was ik al dat de socket hetzelfde moet zijn. Liefst zou ik de boel zelf willen doen, maar heb dit nooit eerder gedaan. Iemand misschien tips ( of nuttige sites ) hoe ik dit het beste kan doen ? Alvast bedankt :D

ps: het betreft hier een Hewlett Packard vl400 p3 733 mhz, desktop pc'tje dus :)

normaal is dat zeer simpel hoor.

1.Stroom eraf halen
2. Kast opendoen.
3. Processor koeler erafhalen
4. Voorzichtig proccesor losmaken
5. Nog voorzichtiger (let op met de pinnetjes, 1 krom is weggooien) de nieuwe cpu erop plaatsen (kan normaal ook maar op 1 manier, GOED KIJKEN DUS).
6. Koelpasta erop doen (niet overdrijven)
7. Koeler erop plaatsen en voorzichtig vastzetten
8. Stroom opzetten
9. testen als het werkt
10. Kast toedoen

thnx voor de snelle reactie :P

de koeling bij deze pc zijn alleen koelribben, met een stukje eroverheen een plastic kap, aan de andere kant zit de fan. die pas aanslaat als de boel te warm word ( zie foto, net gemaakt ). Aangezien de processor die erin komt meer klok snelheid heeft, moet ik ook een andere koeling erop zetten ? of kan ik dit zo laten. Pc zelf zal niet echt veel worden belast, games speel ik er bijna nooit op. voornamelijk bedoelt voor internet en dergelijke.

Bijlagen

• 100_9313.jpg
    100_9313.jpg
    32,4 KB · Weergaven: 103
koeling zal genoeg zijn hoor.
Hou anders voor de zekerheid de cpu temp een beetje in de gaten in het begin met een programmatje als aida 32 of zo.

Maar normaal gezien mag dit geen problemen opleveren hoor

ok dan :D aida32 heb ik wel, alleen die houd geen temp in de gaten. speedfan zal ook wel genoeg zijn denk ik.

ps: zo'n processor zelf, zit die goed vast ? of zit die net zo goed vast als bijv. een werkgeheugen kaart, dat je maar een klein beetje kracht hoeft te zetten?

( ja vraag veel maar kan het beter nu nog doen :D )

De processor zit meestal met een hendel vast, deze zit aan de zijkant van de socket. Hendel omhoog en de processor moet er zonder kracht uit te halen zijn. Processor erin zetten, dient ook zonder kracht te gebeuren. Deze moet er zo in zakken. Let even op de processor past er maar op 1 manier in.

dat is mooi :D

Ben in ieder geval een flink eind op weg geholpen!

dank jullie voor de snelle reacties :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan