Hoe program files te verwijderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijntjuuh

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2005
Hoi, ik heb mijn program files verplaatst naar mijn D schijf omdat de ruitme op C een beetje krap werd. Maar nu heb ik dus 2 program Files en kan ik de map op station C niet verwijderen, ik krijg dan een foutmelding dat er dingen in gebruik zijn, terwijl ik alleen de dubbele bestanden wil verwijderen. Weet iemand hoe ik dit moet doen?

volgens mij moet de program files blijven staan waar hij staat...

Geen strak plan.

De mappen onder Program Files worden grotendeels gebruikt door Windows zelf en door programma's die je installeert op je computer.
Als je nu mappen uit de C:\Program Files verwijdert, of verplaatst naar de D: dan zul je zien dat als je een door jouw geïnstalleerd programma in het startmenu probeert te openen je dit niet geopend krijgt omdat de link van deze snelkoppeling nog verwijst naar C:\Program Files.
Ook met het opstarten van sommige programma's vanuit de D:\Program Files zul je nu problemen krijgen omdat het de gekoppelde registerwaardes niet meer kan vinden.

Smartguy zei:
Geen strak plan.

De mappen onder Program Files worden grotendeels gebruikt door Windows zelf en door programma's die je installeert op je computer.
Als je nu mappen uit de C:\Program Files verwijdert, of verplaatst naar de D: dan zul je zien dat als je een door jouw geïnstalleerd programma in het startmenu probeert te openen je dit niet geopend krijgt omdat de link van deze snelkoppeling nog verwijst naar C:\Program Files.
Ook met het opstarten van sommige programma's vanuit de D:\Program Files zul je nu problemen krijgen omdat het de gekoppelde registerwaardes niet meer kan vinden.

Een oplossing zou dus zijn....alle grote programma's deïnstalleren en opnieuw installeren, maar tijdens de installatie kiezen voor een map op D: (deze hoeft niet eens 'program files' te heten, al wil je de map 'pietje puk' noemen, dat maakt niet uit, zolang je het maar tijdens de installatie aangeeft)

En dan nog zal je tot de ontdekking komen dat een hoop programma's zich alleen op de C schijf laten installeren.
Dus helemaal af van een program files map op C kom je gewoon niet.

maestro12 zei:
Een oplossing zou dus zijn....alle grote programma's deïnstalleren en opnieuw installeren, maar tijdens de installatie kiezen voor een map op D: (deze hoeft niet eens 'program files' te heten, al wil je de map 'pietje puk' noemen, dat maakt niet uit, zolang je het maar tijdens de installatie aangeeft)
Soms kan je niet eens kiezen waar je het wil installeren. En wordt het automatisch in de c:Program files geinstalleerd. En als je wel kan kiezen worden er soms als nog bestanden in de program files map gezet.

A.J. zei:
En dan nog zal je tot de ontdekking komen dat een hoop programma's zich alleen op de C schijf laten installeren.
Dus helemaal af van een program files map op C kom je gewoon niet.
Rimsic zei:
Soms kan je niet eens kiezen waar je het wil installeren. En wordt het automatisch in de c:Program files geinstalleerd. En als je wel kan kiezen worden er soms als nog bestanden in de program files map gezet.

Dat ben ik helemaal met jullie eens, maar neem een programma als Office pakket, die kan je grotendeels (90%) op een andere partitie installeren, dat scheelt toch een hoop ruimte. Als je krap in je mb's zit is iedere mb die je op een andere partitie plaatst er weer één minder op je C: schijf

Jep, dat klopt.

Dus oplossing
Gooi alle programma's / games van je c:program files eraf. En installeer het op je D: schijf. :thumb:

Oke bedankt voor alle reacties, van die program files op C kom ik dus niet echt af :P. Ik heb op mijn C schijf (van maar 12Gb) nog maar 2 GB ruimte over en op mijn D schijf heb ik nog zon 25GB ruimte over.

Zolang je ervoor zorgt dat er op die C schijf voldoende ruimte is om te kunnen defragmenteren, is er niets aan de hand.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan