Hoe raak ik deze mededeling kwijt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pepermuntje

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2001
Circa een keer per uur verschijnt op de pc van mijn ouders de volgende mededeling (zie bijlage). Hoe komen we hier vanaf?

Heb het register opgeschoond, virusscan uitgevoerd en Hitman Pro gedraaid. Raak het maar niet kwijt.

Bijlagen

• popup.jpg
    popup.jpg
    65,1 KB · Weergaven: 110
Het ziet er naar uit dat er codecs geinstalleerd zijn die Windows Mediaplayer niet pikt.
Kijk of je ze kunt vinden in de programmamap en uninstallen.

Je kunt ook in Apparaatbeheer kijken onder Codecs en ze daar verwijderen.

Start/systeembeheer/computerbeheer/apparaatbeheer.

Helemaal vergeten te melden, maar het probleem is opgelost en ik weet niet wat ik gedaan heb.

De echt goede oplossing is het volgende:

Klik rechts op deze computer en kies beheren.
Dubbelklik op services en toepassingen.
Dubbelklik services.
Klik met rechts op messenger en kies eigenschappen.
Kies bij opstarttype uitgeschakeld, toepassen en klaar.

Dit heeft overigens niets met msnmessenger te maken, wat veel mensen denken, maar is een messengersysteem dat in windows zit en voornamelijk gebruikt wordt door systeembeheerders om computers binnen het netwerk een bericht te sturen. Aangezien het internet niets anders is dan een heel groot netwerk, kan dat dus ook via het internet.

attachment.php

Bijlagen

• image2.jpg
    image2.jpg
    98,6 KB · Weergaven: 153
gaat vaak mis, bij de volgende opstart is ie er weer.
om messenger definitief te verwijderen,
knip/plak deze regel in start>uitvoeren:

runDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

lees sarvo zijn bericht nog eens goed franz.:8-0:

De oplossing van franz zal ook wel werken, wel erg resolute oplossing dat wel, maar je hebt dan ook werkelijk noooooit meer last van die k***epopups :evil:

Nou, zoals ik jou bericht lees is die messenger heel wat anders dan windows messenger die je met franz zijn oplossing verwijderd.

:o ja, je hebt gelijk...

De regel van Franz wordt gebruikt om de oorspronkelijke versie van msn uit xp te verwijderen, zodat je zonder problemen een nieuwere versie kan installeren.... had het ff niet goed gelezen, die regel dan, die ik al zo vaak gebruikt heb :)

Maar echt veel schade richt het niet aan, aangezien msn makkelijk opnieuw te installeren is en de contacten bij m$ in veilige handen zijn :evil:

T'is inderdaad maar wat je veilig noemt:8-0:
:D

Geplaatst door petje11
lees sarvo zijn bericht nog eens goed franz.:8-0:

heb ik gedaan petje11, wat ik uit sarvo,s bericht begreep,
ging het echt wel om messenger

Inderdaad, het ging om de messengerservice. Zoals ik al beschreef staat deze service helemaal los van MSNmessenger ;)
En met die regel verwijder je MSNmessenger, niet de messengerservice die in XP zit gebakken....

kee, ben weer helemaal op de hoogte.
we dwalen af hier, het probleem van topicstarter
is allang opgelost:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan