Hoe RAM verhogen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rietje20

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2011
Hallo,

Ik wil graag mijn RAM verhogen nog ongeveer 2GB hoe doe ik dit? En zo goedkoop mogelijk. Ik wil dit doen zodat ik beter games kan spelen.

Groetjes,

Sloomheid97

Naam van besturingssysteem Microsoft® Windows Vista™ Home Premium
Versie 6.0.6002 Service Pack 2 Build 6002
Andere beschrijving van besturingssysteem Niet beschikbaar
Leverancier van besturingssysteem Microsoft Corporation
Systeemnaam PC_VAN_ARIE
Systeemfabrikant PACKARD BELL BV
Systeemmodel ISTART J9200 AIO
Systeemtype Op x86 gebaseerde pc
Processor Intel(R) Core(TM)2 CPU 4300 @ 1.80GHz, 1795 MHz, 2 core('s), 2 logische processor(s)
BIOS-versie/datum American Megatrends Inc. 080013, 28-3-2007
SMBIOS-versie 2.5
Map met Windows C:\Windows
Systeemmap C:\Windows\system32
Opstartapparaat \Device\HarddiskVolume2
Landinstelling Nederland
HAL (Hardware Abstraction Layer) Versie = "6.0.6002.18005"
Gebruikersnaam PC_van_arie\arie
Tijdzone West-Europa (standaardtijd)
Geïnstalleerd fysiek geheugen (RAM) 1,00 GB
Totaal fysiek geheugen 1,00 GB
Beschikbaar fysiek geheugen 130 MB
Totaal virtueel geheugen 2,25 GB
Beschikbaar virtueel geheugen 619 MB
Ruimte voor wisselbestand 1,29 GB
Wisselbestand C:\pagefile.sys

Laatst bewerkt door een moderator:
U zult eerst precies moeten weten wat voor een soort geheugen er in de PC zit/kan en hoeveel vrije sloten er nog zijn.
Dat kunt u zien met een speciaal programmaatje.
Dit is er zo een: http://www.piriform.com/speccy (gratis)

Als u na download en installatie dit programmaatje Specy uitvoerd en dan op RAM (in linker kolom) druk komt in de rechter kolom alle informatie over het geheugen.

Er komt dit uit:

RAM
Geheugenslots
Totaal geheugenslots 2
Gebruikte geheugenslots 1
Vrije geheugenslots 1
Geheugen
Type DDR2
Grootte 1024 MBytes
Kanalen # Single
DRAM Frequentie 266.0 MHZ
CAS# Latency (CL) 4 clocks
RAS# naar CAS# vertraging (tRCD) 4 clocks
RAS# Precharge (tRP) 4 clocks
Cyclustijd (tRAS) 12 clocks
Command Rate (CR) 2T
Fysiek geheugen
Geheugengebruik 89 %
Fysiek totaal MB
Fysiek beschikbaar 108 MB
Virtueel totaal 2.26 GB
Virtueel beschikbaar 510 MB
SPD
Aantal SPD modules 1
Slot #1

Ik snap het niet echt?? Maar mijn vraag is eigenlijk welke RAM geheugen kan ik het beste kopen en ook niet heel duur want ben 15 en heb niet veel te spenderen. En hoe plaats ik de RAM geheugen in mijn computer?

Gegeven de uitslag die u geeft heeft u twee keuzen:

- een bankje van 1GB, gelijk aan wat er nu al in zit, erbij wat het totaal op 2GB brengt, of
- twee nieuwe bankjes van ieder 2Gb kopen; dat geeft een totaal van 4GB.

Mijn advies: print dit lijstje uit en ga daarmee naar een computerwinkel en vraag daar de 2x2GB die past bij de gegevens.
Wellicht ook handig om het boekje van de PC mee te nemen (te downloaden van de website van de leverancier als u dat niet meer zou hebben) naar de PC-winkel. Dan kunnen ze kijken of er wellicht nog iets sneller geheugen in kan.

Okee bedankt allebei. Een wat is het verschil tussen een goedkope en een dure RAM geheugen?

Hier staat een overzicht van de DDR2 geheugens en wat die kosten.
Hoe dat in de PC gezet moet worden staat in het handboek van de PC (downlaoden van de web site van packard bell)

Met dank aan frankwannet die zegt dat er max 2GB in kan. dat heeft de keus dus eenvoudig gemaakt: een bankje van 1GB gelijk aan datgene wat er nu al in zit, erbij. is ook de goedkoopste oplossing.

Duur is waar, Frank, maar beter af stemmen op wat er al in zit,
Dus of open maken of met progje snelheid even in beeld brengen.
Speccy ( onder Ram)

Laatst bewerkt:
@Zoeff:Er zit nu pc4200 in. Dat verschillende merken niet met elkaar werken komt echt sporadisch voor.
Verdere verschillen in specs(cas bijv) zullen geen invloed hebben op elkaar. Het voordeel hebben van het meer aan geheugen zal meer zijn dat als de reepjes zich aan elkaar (zouden) aanpassen.

Sorry ik ben niet zo goed met computers kun je het een beetje voor me uitleggen? En zal het werken mijn mijn RAM geheugen? En is het goed voor games?

Sorry, Frank, maar die info had en heb ik ( zal er overheen kijken) niet gelezen.

Dit zit er volgens overzicht nu in
Type DDR2
Grootte 1024 MBytes
Kanalen # Single
DRAM Frequentie 266.0 MHZ

Dat is een reepje van pc4200. Voor de door Rietje20 en mij gegeven links naar reepjes zie ik geen problemen waardoor het niet zou werken.
Of het goed is voor gaming is op zich niet relafant. Er komt meer bij kijken of je systeem goed is voor gaming.
Het is wel zo dat verdubbeling van geheugen ten goede komt aan de algehele prestaties van je systeem.

Tevens topic verplaatst naar juiste sectie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan