chickenman
Gebruiker
- Lid geworden
- 8 nov 2010
hardware: Iomega Ix2, 1T (2x500GB), raid JBod.
probleem: gecrashed en niet meer benaderbaar / aan te zetten.
probleem 2: hardware nog in de garantie, helaas valt data recovery daar niet onder. Volgens de fabrikant is gezien het geluid (iets dat aanloopt) wel noodzakelijk.
oplossing 1: fabrikant vervangt het apparaat en kan evt. ook recovery regelen, geen garantie dat dit lukt, wel ong. €1200:evil:. Al m'n data staat erop maar is dat het waard?????
oplossing 2: eigenwijs zijn en zelf het apparaat openschroeven (sssst!
)
tja, als de ventilator niet werkt......
Met een gelukkige hand het apparaat nog 1x weten op te starten en m'n data gered.
Nu een vervangend apparaat gekegen maar,
HOE NU VERDER???? Het lijkt mij de bedoeling van een Raid systeem, die al m'n data automatisch spiegelt op de 2e harde schijf, dat je bij het crashen van 1 van die schijven altijd de andere nog hebt om je data te redden.
Met bovengenoemde verhaal (waar gebeurt
) vraag ik mij af hoe je dat dan zou moeten doen??? standaard al mn spaargeld gebruiken lijkt mij wat te ver gaan.
(als extra nu alles ook maar op dvd gezet)
wie kan mij wat info geven?
probleem: gecrashed en niet meer benaderbaar / aan te zetten.
probleem 2: hardware nog in de garantie, helaas valt data recovery daar niet onder. Volgens de fabrikant is gezien het geluid (iets dat aanloopt) wel noodzakelijk.
oplossing 1: fabrikant vervangt het apparaat en kan evt. ook recovery regelen, geen garantie dat dit lukt, wel ong. €1200:evil:. Al m'n data staat erop maar is dat het waard?????
oplossing 2: eigenwijs zijn en zelf het apparaat openschroeven (sssst!

tja, als de ventilator niet werkt......
Met een gelukkige hand het apparaat nog 1x weten op te starten en m'n data gered.
Nu een vervangend apparaat gekegen maar,
HOE NU VERDER???? Het lijkt mij de bedoeling van een Raid systeem, die al m'n data automatisch spiegelt op de 2e harde schijf, dat je bij het crashen van 1 van die schijven altijd de andere nog hebt om je data te redden.
Met bovengenoemde verhaal (waar gebeurt

(als extra nu alles ook maar op dvd gezet)
wie kan mij wat info geven?