Hoe regel ik het beste het volume?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mike4helpmij

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2006
Berichten
41
Hey,

Ik heb een DJ Programma en als ik ga draaien komen er vaak problemen met de hoge tonen en overbelasting enz.
Wat ik wou vragen is hoe ik het beste mijn volumes kan regelen.
Ik stel hier even ales op en hoe het nu staat vanaf DJ Programma naar versterker.

Volume deck A/B (100%) > Main volume Dj Programma (100%) > Windows Wave Volume (100%) > Windows Hoofdvolume (50%) > Versterker (20%)

Heeft iemand veel verstand van geluid zodat het allemaal beter kan draaien zondat het geluid goed klinkt en de versterker of geluidskaart niet overbelast raakt.

Mvg,

Mike
 
Je kunt het beste de volumes wat lager zetten (50%) en dan testen wat de beste instellingen zijn. Je moet er in ieder geval voor zorgen dat het signaal niet overgemoduleerd raakt. Sommige goedkope geluidskaarten beginnen te kraken als je het volume richting de 100% draait. Ook kun je dan last van ruis krijgen. Ik zelf werk met virtualDJ en heb het volume van de geluidskaart (Windows)op 75% staan en alle andere schuiven dicht (line-in. mic etc.). Het volume van de decks op 100%, de gain op 50% en het volume van de master op 80%. Voor mijn situatie werkt dit goed. Hoge tonen etc. regel ik niet via de software, maar eventueel via een equalizer aangesloten op de voorversterker.
 
OK hartstikke bedankt :D

Ik gebruik ook virtual DJ :p

IK heb het nu zo gezet:

Volume deck A/B (80%) > Main volume Dj Programma (80%) > Windows Wave Volume (80%) > Windows Hoofdvolume (80%) > Versterker (80%)

En het klinkt allemaal wel goed. :D

Gr Mike
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan