Hoe resset je je pc??

Status
Niet open voor verdere reacties.

lmerrouni

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2009
Mijn pc valt de laatste paar dagen steeds uit en ik krijg dan een blauw scherm te zien...
Nou weet ik niet hoe ik dat moet oplossen dus wil ik me pc ressetten..
Maar ik wet niet hoe.. Ik deed het vroeger door waneer ik me pc opstart op F11 te drukken, maar dat lukt niet meer. Weet er iemand een andere manier misschien via
start > uitvoeren ofzo???

Mijn pc valt de laatste paar dagen steeds uit en ik krijg dan een blauw scherm te zien...
BSoD! whoo!

Wat je mischien eerst kan doen is kijken wat er allemaal gezegd wordt op het blauwe scherm? En dit evt. hier posten. Het wordt wel even een beetje overschrijfwerk maar mischien helpt het.

:thumb:

Resette?

Weet ik niet.

Maar je kan hem ook overnieuw installeren met het recovery cd die je MISSCHIEN hebt gehad?

In je pc doen overnieuw opstarten dan F10 of F9 bootopties

Gr,

Irakli

BSoD! whoo!

Wat je mischien eerst kan doen is kijken wat er allemaal gezegd wordt op het blauwe scherm? En dit evt. hier posten. Het wordt wel even een beetje overschrijfwerk maar mischien helpt het.

:thumb:

Dit is wat er precies staat:

Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet,
moet u de computer opstarten.Als het scherm nogmaals wordt weergegeven, kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren:

Controleer of alle hardware of software op de juiste wijze is geinstaleerd. Is dit een nieuwe instalatie, vraag de leverancier of er nieuwe windows-updates zijn die u nodig hebt.

Als de problemen zich blijven voordoen, dient u nieuwe alle hardware en software te verwijderen of uit te schakelen. Schakel BIOS-geheugenopties zoals caching of het maken van schaduwkopien uit.

Als u voor het verwijderen of uitschakelen van onderdelen de veilige modus moet gebruiken, dient u de computer opnieuw op te starten, op F8 te drukken om de geavanceerde opstartopties te selecteren en vervolgens de veilige modus te kiezen.

Technische informatie (mogelijk in het Engels.)

*** STOP: 0x00000050 (0Xe392a000, 0X00000000, 0X804ea491, 0X00000001)

Bezig met starten van fysieke geheugendump
De fysieke geheugendump is voltooid.
Neem conctact met de systeembeheerder of de afdeling Technische ondersteuning op voor hu1

Het komt denk ik omdat ik laatst een spel heb gedownload via Utorrent.. Het werkte gewoon maar sinds ik dat spel had deed me computer raar.. windows firewall viel zomaar uit en kon hem niet maar aan doen zelfde geldt voor automatische updates.. Misschiend at het daar aan ligt :S

Laatst bewerkt:
Ik denk in eerste instantie aan een geheugenfout.

Laat memtest eens een nachtje draaien.

Weet er niet iemand gewoon een manier om hem terug te zetten naar de fabrieksinstellingen??:)

Weet er niet iemand gewoon een manier om hem terug te zetten naar de fabrieksinstellingen??:)

Een bsod komt meestal door een hardwarematige fout. Dus fabrieksinstellingen zullen geen oplossing bieden.

Misschien dat je hier wat aan hebt http://support.microsoft.com/kb/329293 gaat wel over SP1 maar dat maakt verder niet uit,dat spel dat je gedownload hebt heeft waarschijnlijk 'n andere/corrupte driver(beeldschermadapter) geïnstalleerd!
Probeer via F8 te starten en kijk 's bij apparaatbeheer naar je beeldscherm-driver en kies eigenschappen,kijk of 't apparaat correct werkt en kies anders onder de tab "stuurprogramma's" voor " vorig stuurprogramma" tenminste als daar de fout zit.Kijk ook 's onder de optie "zoeken naar gewijzigde apparaten" boven eigenschappen!
Succes!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan