• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe resultaten van keuzerondjes verwerken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

KrisVanIsveldt

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2005
Haai allemaal

Ik gebruik in een (zelfgemaakt) dialoogvenster keuzerondjes. Het resultaat daarvan wordt in Excel in een cel aangeduid als WAAR of ONWAAR.

Met die WAAR of ONWAAR moet ik verder gaan.

Bv. Ik heb 4 verschillende soorten kastjes (met 1 soort deur per kast) die ik kan maken en waaruit ik dus kan kiezen. En ik heb in mijn gamma 7 soorten deurtjes die elk een veschillende hoogte hebben.

In mijn dialoogbox duid ik aan welk type kast en welk type deur ik wil. 'Kast 3' met 'deur 5'

In Excel komt dat resultaat in 11 cellen. A1 tot A4: resultaat van type kast. B1 tot B7: resultaat van type deur.

A1:ONWAAR
A2:ONWAAR
A3:WAAR
A4:ONWAAR

B1: ONWAAR
B2: ONWAAR
B3: ONWAAR
B4: ONWAAR
B5: WAAR
B6: ONWAAR
B7: ONWAAR

Nu ik mijn keuze gemaakt heb, heb ik een formule bedacht om de juiste hoogte van het kastje te berekenen aan de hand van de deurhoogte want elk deurtje is niet even hoog. Ik heb in dit geval dus 28 verschillende formules.

Er moet van die 28 formules maar ééntje berekend worden. Hoe kan ik nu de juiste formule van die 28 laten uitrekenen? Ik heb enkel WAAR en ONWAAR als gegeven.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, anders stel je maar bijkomende vraagjes.

Thx! :thumb:

Laatst bewerkt:
Kris ik heb geen Keuzerondjes maar 2 Keuzelijsten met invoervak gebruikt.
Hopelijk komt dit in de buurt van wat je bedoeld.
De maten heb ik moeten gokken.

Bijlagen

Je kan met keuze rondjes ook op een nummer uitkomen
dus type 1 ,2,3,4 etz...

zit te denken om dit dan te koppelen met vert.zoeken
zodat je dan op de juiste kast uitkomt.

kan je dat sheet niet even op het forum zetten kan ik er even mee klooien zal ik eens kijken of we er iets leuks van kunnen maken.

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan