Hoe rezet je een Canon MP610 en hoe spreek je de 2de zwarte intcartrich aan?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Miauw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Miauw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 okt 2003
Ik heb hier een Canon MP610 schuin voor mijn neus staan, maar heb een aantal vragen:

Hoe spreek je de 2de zwarte inktcartridge aan?

Als je een vervangende inktcartridge koopt moet je de chip over zetten. Tot zover geen probleem, maar dan blijft de Canon MP610 zeuren en print toch, wat nu?

Hoe kan ik de Canon MP610 rezetten?

Conon MP610 is een alles in één printer met uitzondering van een Fax.

Laatst bewerkt:
De tweede (kleinere) zwarte cartridge is voor foto's printen. Dit is een pigment zwart, wat betere afdrukken geeft op foto papier.

Als je de chip niet goed overzet, zal de printer niet gaan printen. Tenzij je de vulstand deactiveerd. Let op hiermee vervalt de garantie op de printer. Persoonlijk gebruik ik liever orginele Canon cartridges voor deze redelijk prijzige printer. Heb deze zelf namelijk ook.

Ach, de printer was 150 of 160 euro inclusief BTW, dus voor een goede printer (helaas zonder Fax) valt dat best mee.

Printen gaat prima, maar de software blijft zeuren dat de cartridge leeg is terwijl het prima werkt.

Hoe kan ik een rezet maken, of de melding uitzetten?

Laatst bewerkt:
Ik betaalde er toch wel iets meer voor, maar toen was ie net op de markt. 160 euro is ook nog veel, als je bedenkt dat je al een printer voor minder dan 100 euro kunt kopen.

Bedenk wel dat je met imitatie inkt, slechtere afdrukken kunt krijgen. Zeker voor de foto afdruk zal het schelen. Canon garandeerd namelijk ook een houdbaarheid van je afgedrukte foto's.(Chromalife100)
http://www.canon.com/technology/canon_tech/explanation/chromalife.html

Reset:
http://www.inkstationutrecht-shop.nl/images/Canon CLI-8 - PGI-5 Reset.JPG
(eigen risico)

Laatst bewerkt:
Niet rot bedoeld, maar foto's bestel ik wel online.

Ten eerste is de afdruk vele malen beter.

Ten tweede is het nog goedkoper ook.

Bromidepapier (foto) is wat anders dan (speciaal) printer papier.

Vergeet het scan en kopieër mogelijkheid niet, dan kom je al aardig een stuk hoger uit.

De kwaliteit is prima, de kosten voor een zetje inkt in welke samenstelling dan ook, is slechts 10 euro.

Als ik 1 originele cartridge moet kopen, dan ben ik al 12,50 euro kwijt.

Daar komt bij dat het apparaat na 10.000 afdrukken aan vervanging toe is en dat gaat vreselijk hard.

Ik koop er al 10.000 vel papier bij, dus 2 dozen vol.

Gelukkig mag ik declareren. ;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan