• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe rijen onzichtbaar maken afhankelijk van antwoord

• Onderwerp starter Onderwerp starter Vlens
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vlens

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2014
Beste,

Ik heb een vraagje in verband met het verbergen van rijen! Ik heb hier een enquete in bijlage' waar men in de kolom 'van toepassing' met ja of nee moet antwoorden! Nu zou ik graag hebben dat indien men met het woord 'nee' antwoord, de rij verdwijnt of niet meer zichtbaar is. Maar ik weet niet goed hoe ik hieraan moet beginnen! Kan iemand mij hiermee helpen?

Met vriendelijke groeten!

Bekijk bijlage macro.xlsx

Beste Roncancio,

Mag ik misschien ook even vragen hoe je dit precies gedaan hebt? Kwestie van het volgende keer zelf te kunnen!

Bedankt!

In de Visual Basic Editor (Alt + F11) zie je links het VBA-project met de tabbladen.
Dubbelklik op Blad 1 en je vindt code dat geactiveerd wordt zodra in de B-kolom "nee" wordt neergezet.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Beste Roncancio,

Tenslotte nog een laatste vraag! Is het ook mogelijk dat, indien je eerst 'nee' hebt gedrukt en de rij verdwijnt, om de rij dan toch terug te krijgen?

vb. Iemand vult in de verkeerde rij 'nee' in, en de rij is weg! Hij wou echter 'ja' invullen.

Is een eventuele oplossing exact dezelfde lijst nog eens in tabblad 2 te zetten? Zodat tabblad 1 blijft staan en in tabblad 2 de rijen verwijderd worden indien er in tabblad 1 'nee' gezet wordt in de rij 'Van toepassing'? Zou het dan ook kunnen dat je, indien er een rij verkeerd ingevuld wordt (dus eerst 'nee'), je het in tabblad 1 terug kunt aanpassen (verandert in 'ja) en de rij in tabblad 2 terug verschijnt?

omkeerbaarheid macro?

Dag,

In volgend bestand is een macro voorzien waardoor de rij verwijderd wordt als er 'nee' ingevuld wordt in de kolom 'Van toepassing' (in desbetreffende rij natuurlijk)

Bekijk bijlage macro (6).xlsm

Mijn vraag is nu of dit omkeerbaar is! Indien er eerst 'nee' wordt ingevuld en de rij wordt verwijderd, is het dan mogelijk om al de rijen toch terug op te roepen.

Is een eventuele oplossing om in tabblad 2 exact dezelfde lijst te zetten en dat als je 'nee' ingeeft in de kolom 'Van toepassing' tabblad 1, de overeenkomstige rij in tabblad 2 verwijderd wordt! Is het dan ook mogelijk om nadoen de 'nee' toch in een 'ja' te veranderen in tabblad 1 waardoor de rij terug verschijnt in tabblad 2?

Groeten,

Christophe

Je hebt me vorige keer al duidelijk gemaakt dat mijn vraag niet duidelijk was... En dat was het ook achteraf gezien. Als je weet wat allemaal mogelijk is, is het ook veel makkelijk om te weten wat men verwacht in een vraag. Achja, volgende keer beter zeker. Dit is trouwens een zeer goed forum. Met heel behulpzame mensen. Maar ge zou u al ongemakkelijk voelen om nog iets te vragen! Waar dat aan ligt?................

En het betreft een ander document met een andere macro, vandaar dat ik een andere vraag stel.

Maar ge zou u al ongemakkelijk voelen om nog iets te vragen! Waar dat aan ligt?................
Deze zal ik maar even terug kaatsen. Als je niet het fatsoen hebt om de vele helpers te bedanken en even aan te geven wat je je zoal geprobeerd hebt, niet aangeeft of je met de de aangereikte oplossingen uit de voeten kan of dat je mogelijk nog meer info nodig hebt en plompverloren een soortgelijke vraag plaatst dan kan je een minder aardig antwoord verwachten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan