Hoe router en modem op elkaar afstellen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevieosie

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2006
hallo,
zoals jullie misschien gezien hebben in andere post heb ik een internetradiostation(shoutcast) samen met een vriend. nu wil ik bij mij thuis ook gaan draaien, alleen weet ik niet hoe ik de router en modem op elkaar af moet stemmen (router:Belkin F5D7230-4 6000, modem: alcatel speedtouch 510). mijn vraag is dus waar moet ik wat intypen? Ik kan wel bij schermpjes zoals portforwarding maar weet dus niet wat ik daar in moet vullen...:o

weten jullie raad?

de port die shoutcast gebruikt moet in de router ingesteld worden zodat aanvragen via deze port worden doorgestuurd naar de computer die de shoutcast draait.

Dus zoiets van
van poort xx tot poort xx doorsturen naar ip xxx.xxx.xxx.xxx

Zo weet de router bij aanvragen van buiten (lees internet) waar de aanvraag naar toe moet. (welke pc of server)

Het enige wat je even zelf moet doen is de poorten opzoeken die Shoutcast gebruikt. (volgens mij 8000)

Succes

bedankt voor je antwoord, maar dit bedoelde ik niet helemaal.
had het beter uit moeten leggen, ik snap wel wat je in moet vullen bij de router, ook weet ik wel hoe dat port-forwarden werkt maar ik heb een modem waar ook een routerfunctie inzit(volgens mij kan ik die niet uitschakelen), hierachter zit dan weer de router(met routerfunctie:p). Als er nu iemand van buiten een aanvraag doet bij het modem om naar mijn shoutcast radio te luisteren, wordt hij geblokkeerd. Moet ik het in de modem zo instellen dat hij het weer doorstuurt naar de router en de router naar mijn pc?

Dus ik zet:
in het modem:forward naar router
in de router:forward naar pc
?

hopelijk is het nu iets duidelijker!:D

hallo,
nu nog een probleem.
Alles netjes afgesteld maar nu kan ik niet naar mezelf luisteren als ik mijn internet ip invoer.
Hoe zit dit, heb ook iets gelezen van dat sommige routers niet toestaan dat je naar je eigen ip kan kijken ofzoiets,
help!!:confused:

Ja dat klopt. bij sommige routers ie het niet mogelijkvanuit het internenetwerk het externe ip adres te bereiken.
Probeer eens je interne ip adres en je zal zien dat je dan wel naar je eigen shoutcast server kan luisteren ;)

ja, nu werkt het wel, dus ik ben van buitenaf dan wel gewoon te bereiken???:rolleyes:

Ik neem aan van wel...
Laat iemand (een kennis of vriend) connecten met je externe (WAN) ip adres en je merkt het snel genoeg.. of zet hem hier neer en ik test hem even. :thumb:

oow:(
klein probleempje misschien?

Edit: probeer nog eens...?

Hier nog even een plaatje van wat er bij wan in het modem staat:
speedtouch510.jpg

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan