hoe router instellen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rosco

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2001
Mijn baas heeft thuis adsl van kpn.
Nu heeft hij voor zijn vrouw een laptop gekocht.
Ik adviseerde hem om een router te nemen met wireless mogelijkheid.
Het werd de smc 7004vwbr/eu met een pcmcia kaart van hetzelfde merk.
Ikzelf heb dezelfde en een collega van me ook.
Beide keren is het me gelukt om het spul in te stellen en werkend te krijgen.
Echter....nu lukt het me niet.
Weet iemand hoe ik adsl van kpn in moet stellen i.c.m het speedtouch 510 modem?

Volgend het modem werkt de verbinding met PPPoA
In de router kan ik dit protocol niet terug vinden.
Wel PPPoE en PPTP.
Maar hoe dan in te stellen?
En wat allemaal nog meer?

Hopenlijk dat iemand mij met dit probleem kan helpen.

B.v.D

hoi heb je hier misschien wat aan?

link

succes verder

groetjes mike

Je noemt nu verschillende dingen op, de speedtouch is het modem/router en die andere artikelen zijn de wireless apparaten, wat wil er nou niet lukken.
Als je alleen problemen hebt met de router, als eerste er zou een cd bij moeten zitten van de KPN uit met de gegevens voor het modem, zo niet wordt het toch al wel lastig.
Het modem moet wel weten hoe hij moet inbellen op het kpn netwerk, die gegevens staan heel mooi op zo'n cdtje.
Mocht je die niet hebben, de verbinding werkt inderdaad via pppoa, staat dit niet in het lijstje zou ik toch maar bellen met de KPN die kunnen je dan denk ik iets beter begeleiden.

Je hebt de Speedtouch 510 modem van Alcatel.Deze heeft onafhankelijk van 1 of 4 uitgangen een ingebouwde router en firewall.
Als ik me niet vergis zit hier gewoon een installatie CD bij van KPN.

Probeer eerst eens deze verbinding op te zetten met het bijgeleverde kabeltje.Als je dit draaiende hebt kun je naar de volgende stap en dat is configureren naar draadloos.

Vervolgens komt je probleem direct om de hoek want je hebt dan een router achter een router zitten en dan zul je DHCP Spoofing moeten toepassen op de 510

Gezien het feit dat het je bij jezelf gelukt is,zal het nu ook moeten lukken.

Zet hem op en succes !

Dat het bijmezelf gelukt is komt omdat ik zalf via @home kabel op internet zit.
Dit is dus adsl en dat is wat moeilijker:( .
Het adsl 510 modem is volgens mij geen router.
Deze heeft namelijk maar 1 utp aansluiting die naar de pc gaat en wan poort.
Op mijn werk hebben ze ook een 510 modem maar dan met 4 lan poorten.
of is dit geen 510 dan ?...zou ook kunnen( ik heb het eerlijk gezegd niet gecheckt)
Ze zien er beide hetzelgde uit en daarom ging ik ervan uit dat het een 510 was.
Maar voor de duidelijkheid.......rechtstreeks op het modem naar de pc werkt het internet wel , maar als ik de router er tussen hang dan is het afgelopen.
De laptop is geconfigureerd en daar kan ik mee in de router komen.
Met de pc aangesloten op de router kan ik er niet inkomen.
Kan ik iets anders proberen? of zit ik echt aan dat protocol vast?

1 utp aansluiting of 4 maakt geen bal uit.Het modem heeft een router functie in zich.

Zoek maar eens op google.Hier zijn ze allemaal als we over de 510 serie praten:

Alcatel SpeedTouch 510 ADSL modem router
Alcatel SpeedTouch 510 v4
Alcatel SpeedTouch 510(i)
Alcatel SpeedTouch 510(i) v4
Alcatel SpeedTouch 510(i) v4 ADSL modem/router (4x 10/110 Mbps)
Alcatel SpeedTouch 510(i) Versie 4 ADSL modem router
Alcatel SpeedTouch 510(i) Versie 4 ADSL modem router + 4 poort switch
SpeedTouch 510 1P Multi–user ADSLGateway 1Poort
SpeedTouch 510 4P Multi–user ADSL Gateway 4Poort
Speedtouch 510 ADSL Modem (PSTN)/Router + 4 poorts switch
SpeedTouch 510i 1P Multi–user ADSL Gateway 1Poort ISDN
SpeedTouch 510i 4P Multi–user ADSL Gateway 4Poort ISDN
SpeedTouch 510i 4port LC Modem (ISDN)/Router + 4 poorts switch

Denk dat je toch aan het protocol vast zit,tenzij een andere forumbezoeker of helpmij lid een andere oplossing weet.Kan ik zelf ook weer van leren.
Oh,als je de spec naleest van de exacte uitvoering zul je zien dat spoofing genoemd wordt.

Time to go to bed ! (for me)

Het zal wel dom klinken....maare,wat heb je aan een modem router met maar 1 lan poort ?

Ik ben niet zo thuis op netwerk gebied dus ....

Niemand praat over dom.Iedereen zijn eigen gebied !

Het is een prima werkend systeem voor mensen die beginnen met gewoon 1 computer.Later in het traject komen al dan niet de extra wensen en vervolgens moet je kijken wat het best bij elkaar past.Uitbreiding is eenvoudig via een switch of op een andere manier.
Draadloos kan ook wel maar router met router achter elkaar geeft vaak problemen.

Misschien is er te snel overgegaan tot aanschaf van met alle goede bedoelingen alleen praat je over verschillende dingen.ADSL modem is iets ander dan kabelmodem.

inderdaad, adsl of kabel een wereld van verschil.
Maar het lijkt mij dat het toch werkend te krijgen moet zijn met wat hij nu heeft staan?
Ik bedoel de alcatel 510 modem (1 lan poort )en de smc router erachter.
Ik heb begrepen dat zolang de modem niet gehackt is deze een gewoon modem blijft en de router functie niet gebruikt.
Ik kom dus niet uit de instellingen van PPPoA en dergelijke.
Ook weet ik niet of hetnet dynamische of statische ip`s gebruikt.
Als ik dat weet dan kan ik wat meer mogelijkheden proberen.

Kijk svp nog eens even heel goedin de doc of het een modem is met ingebouwde router of dat het alleen maar router is.
(smc)

De router (SMC) is alleen router.

The Barricade Wireless Cable//DSL Broadband Router (SMC7004VWBR) is the ideal networking solution for any home and business user.This platform independent multi-functional router combines a 4-port 10/100 Mbps dual- speed switch, an 802.11b wireless access point, Stateful Packet Inspection (SPI) firewall security, network management, and Virtual Private Network (VPN) passthrough support into one convenient device. The Wireless Barricade Router is the first router in its class to offer an integrated Stateful Packet Inspection (SPI)firewall.This firewall provides protection against hacker invasions, such as Denial of Service (DoS) attacks by analysing individual data packets, as they pass through the Barricade, to ensure that only authorized packets are allowed access to the network. To control network access, parents or business owners can block certain web sites by entering either a URL address or just a keyword of the web site. In addition to these incredible features, this latest addition to the Barricade family provides hacker prevention and logging functionalities. For example, when a hacker attempts to access your network, the Barricade can alert you via email so you can take appropriate action.
The Wireless Barricade provides a 10/100 Mbps WAN port for high-speed integration into your network. Supporting NAT, the Barricade can provide simultaneous Internet access for up to 253 PCs using a single purchased IP address. To manage these connections, the Barricade has a built-in DHCP server to auto-assign IP addresses to devices on your network. To install this device, simply place the EZ 3-Click Installation CD into your CD-ROM drive and in minutes you will be surfing the web. By using the web-based management system you can configure this router to handle IP routing and port forwarding through the Virtual Server option. For added management, this router also has a full-featured Access Control option.
The integrated feature allows you to filter traffic through your network based on IP and MAC address. For wireless connectivity, the Wireless Barricade supports 802.11b communication at data rates of 1, 2, 5.5, and 11Mbps. To secure this wireless connection, the Barricade supports MAC address filtering and both 64-and 128-bit Wired Equivalent Privacy (WEP). This integrated wireless technology allows you to connect to your network up to 305m away.
SMC ’s Barricade Wireless Cable/DSL Broadband Router is a comprehensive networking solution for PC, MAC, or Linux users, and is backed by a limited lifetime warranty.

» Drivers & more

» Close window

Product Model No Description

Wireless Barricade
Broadband Router
SMC7004VWBR 11 Mbps Wireless Cable/DSL Broadband Router with integrated wireless Access Point and SPI Firewall

Features and Benefits

High Performance & Functionality

• User-friendly web based management

• Connects to a cable/xDSL modem

• Built-in NAT firewall security

• 4-port 10/100 Mbps switch versatility plus 1 10/100 Mbps port for WAN connection

• LAN and WAN addresses auto-assigned and easily managed

• Wireless operation at 11, 5.5, 2, 1 Mbps and has an operating range of up to 305m

• Advanced security through 64-bit/128-bit WEP encryption and Mac address filtering

• Access control based on IP address filtering and MAC address filtering

• Hacker prevention and logging capability prevents common hacker attacks

• PPtP Client to the Internet Connection Methods*

• UPnP and DDNS

Reliable

• Limited lifetime warranty

• Free pre and post purchase technical support

*available soon

Laatst bewerkt:
Ok.Overtuigend genoeg.
Neem aan dat je baas het apparaat nog maar net in huis heeft ?
Je kan twee dingen gaan doen:martelen met de instellingen en het draaiende zien te krijgen of terug naar de winkel en ruilen voor een SMC7404WBRA.
(alles in een
Prijsverschil is waarschijnlijk minimaal.

Kan natuurlijk ook kijken voor een update
Kan de 7404wbra zo effe gauw niet vinden.

Mocht er geen update beschikbaar zijn dan moeten we maar eens kijken wat te doen.

Intussen laat ik de topic open staan zodat mocht iemand nog een aanvulling hebben deze geplaatst kan worden.

allemaal bedankt.

Hier staan de instellingen die HetNet standaard gebruikt voor de speedtouch modem.
Dus alles op automatisch, DHCP en dergelijke, maar.....wat ik lees in de handleiding van de SMC router, allerlei protocollen maar geen PPoA ondersteunig.

Je zult bij gebruik van de Speedtouch de routerfunctie moeten uitschakelen dmv DHCP Spoofing.
Speedtouch is dan alleen modem en SMC neem t routerfunctie over.(zoals reeds aangegeven)
Is niet de meest eenvoudigste oplossing.

Sorry dat ik hier op in haak.
Zo zie ik het.
Alcatel Speedtouch 510 heeft 1 UTP uitgang. Deze wordt gebruikt door de desktop.
Maar de SMC moet ook " voeding " krijgen.
Dit moet door een UTP kabel van de Alcatel naar de SMC.
Maar ja als er maar 1 aansluiting is dan heb je een probleem m.i.
Dit kan je oplossen door de SMC op de ene aanwezige UTP poort te zetten en zowel de desktop als de laptop hiermede draadloos te verbinden.
Heb zelf een vergelijkebare situatie met een ETech modem/router en daar een Senao AP achter.
Voordeel hier is dat de Etech 4 UTP poorten heeft.
Nog een advies. Bij mij moet ik als default gateway de instellingen van het modem overnemen. Bij Etech is dat 10.0.0.2. dus ook ik de AP.
Kijk even wat de default gateway in de Alcatel is en neem deze over in de netwerkinstellingen van iedere adapter.
Voordeel om alles over wireless/SMC te laten lopen is dat alles in 1 IP range zit en computers elkaar direct zien.
Is geen must als ze niet in dezelfde IP range zitten maar wel in een netwerk dan kan je ook verbinden op met het IP adres.
Suc6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan