hoe router instellen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
@snarf54:Haak gerust in.

De Speedtouch 510 heeft of 1 of 4 (multi-pcmodem) uitgangen.Tevens zit er een router in dus het is en een modem en een router.
Dan komt er opnieuw een router achter en dat geeft vaak problemen.Meestal wordt er dan 1 routerfunctie uitgezet.Meestal die van de Speedtouch.

Ik heb enige tijd geleden ook zitten tobben met een dergelijke aansluiting. Toen bleek uiteindelijk, dat er sprake was van een ISDN aansluiting en dat leidde tot een andere router en daarna geen problemen meer.

Updaisy
kan maar het moet ook kunnen 2 routers achter elkaar zolang je bij je netwerk kaart (LAN, USB, PCMCIA) maar de default gateway gebruikt van de Speedtouch.
Had eerst een Kobishi wireless AP met ook een 4 p
Maar ook daar gebruikte ik voor default gateway altijd die van de etech zijnde 10.0.0.2.
wellicht heeft het nog iets te maken met welk type kabel tussen speedtouch en de SMC cross of straight dat weet ik nl niet precies.

Als het ISDN is en het nu wel werkt met de speedtouch heeft dan geen invloed m.i.

Deze Speedtouch 510 voor analoog krijg je niet draaiende op ISDN.

Idd het kan werken maar de praktijk is dat het vaak niet werkt.

Het kabeltje is een " gewone " dus dezelfde waarmee je je modem/router aansluit.

Geplaatst door upsidaisy
@snarf54:Haak gerust in.

Dan komt er opnieuw een router achter en dat geeft vaak problemen.Meestal wordt er dan 1 routerfunctie uitgezet.Meestal die van de Speedtouch.

Enig idee hoe ik de router functie van de speedtouch uit kan zetten?

Quote:

Je zult bij gebruik van de Speedtouch de routerfunctie moeten uitschakelen dmv DHCP Spoofing.
Speedtouch is dan alleen modem en SMC neem t routerfunctie over.(zoals reeds aangegeven)
Is niet de meest eenvoudigste oplossing.

Unquote.

Ik zal me er vanavond eens in verdiepen in dat spoofing.
En morgen eens bij de baas thuis proberen.

(Je moet s`avonds niet bij je baas thuis komen :) )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan