Hoe schadelijk is rook voor apparatuur?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Testrijder

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2005
Hier in mijn kamer staan mijn meest begeerde apparaten: Mijn versterker en mijn PC. De ruimte hier staat dikwijls blauw. Nu is mijn vraag: Hoe schadelijk is rook nu voor deze apparaten? Er staat een asbak naast mijn PC, nu zie ik soms direct rook aangezogen worden door de geperforeerde zijkant van mijn PC. Kan dit veel kwaad?

Op google ben ik er niet in geslaagd echt een antwoord op mijn vraag te vinden.

Er zal altijd een rook aanslag op en in de apparatuur komen. Maak maar eens de oppervlakte van een kast schoon met een witte doek, je ziet dat er bruine aanslag op zit. Net als op de TV beeldscherm, daar kun je het ook goed op zien met schoonmaken.

tja, wat is schadelijk. Ik ben zelf een roker en de apparatuur hier staat altijd in een "rokerige ruimte". Soms kun je problemen krijgen met een cd/dvd speler,(standalone of pc) De lens kan door de rook aanslag zodanig vervuilt raken, dat deze de cd/dvd niet goed meer leest. Zelf heb ik dit nog niet meegemaakt.

Ok dan. Bedankt dit is een bevredigend antwoord, ik zal dat met die doek even proberen. Bedankt!

Aan witte kasten kun je het goed zien, deze worden na verloop van tijd bruin achtig. met name bij de kiertjes van kast deuren.

crash zei:
Aan witte kasten kun je het goed zien, deze worden na verloop van tijd bruin achtig. met name bij de kiertjes van kast deuren.

Ghehehe veel ervaring dus......:D
Ik zal het checken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan