Hoe schakel ik mijn onboard geluidskaart uit ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barney

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hoi,
Ik heb hier een computer met een Onboard geluidskaart op een ASUS A7V333 moederbord, ik heb er ook een soundblaster soundcart inzitten.
Tijdens het opstarten worden beide geluidskaarten geladen.
Nou weet ik dat je in de bios de onboard uit kan schakelen, maar na 5 keer kijken heb ik die optie nog niet gevonden in deze bios van dit moederbord.

Kan iemand mij vertellen waar ik dat wel kan vinden.

Alvast erg bedankt voor je reactie

groeten Barney

Dit kan je volgens mij doen via systeembeheer, optie computerbeheer, optie apparaatbeheer. waarschijnlijk zie je daar twee geluidskaarten en/of devices staan.
daar kan je je onboard geluidskaart uitzetten, succes fee

Ik zit namelijk met het volgende probleem, ik heb hier een computer met een ASUS A7V333 moederbord.
Ik heb inmiddels de onboard soundcart via Apparaatbeheer uitgeschakeld.
Ik heb de Bios goed geupdated.
Er zit een pci Gforce 2 mx 400 videokaart in ( agp gaf problemen met een speciale monitor )
Er zit een Soundblaster live geluidskaart in.

Maar het volgende probleem blijft bestaan.

Zodra ik een filmpje of een andere applicatie die redelijk geheugen vraagt laat draaien ( webcam o.a ) dan slaat plots de hele windows xp vast en doet ook echt niks het meer, ik heb windows xp al opnieuw geinstalleerd, er zit een nieuwe amd athlon xp 2600 processor in, met een goede koeler, in de bios de juiste kloksnelheid ingesteld, maar continu slaat alles vast, dus geen muis meer, geen toetsenbord, helemaal niets.

Ik ben al 2 weken aan het zoeken wat dit kan zijn.

Weet iemand misschien wat hier de oorzaak van kan zijn, want ik heb inmiddels alles gedaan wat ik zelf kon bedenken.
Alle hardware is ook voorzien met de nieuwste drivers.

groeten Barney

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan