hoe schakel je bepaalde progr.s af bij "andere gebruikers" in Win XP?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronald61

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2000
Ik heb Win Pro met diverse gebruikers. Ik ben "administrator" en heb bij mijzelf programma´s als Messenger uitgeschakeld.
Dit wil ik ook doen bij de andere gebruikers, maar dat lukt mij niet. Ik ga naar de andere gebruikers en dan krijg ik de mdedeling dat ik de rechten niet heb.
Kennelijk moet ik als administrator te werk gaan.
Hoe doe ik dat?

Ron

Op welke manier heb je messenger voor jezelf uitgeschakeld? En een andere manier is natuurlijk gewoon deïnstalleren.:)

Gewoon in windows zelf, in het menu waarin je kan aan en uitvinken van programma´s die op de achtergrond mee opgestart moeten worden. MSM heb ik uitevinkt, daarna dus de PC opnieuw gestart.

Maar bij de andere gebruikers lukt me dat niet, omdat die de rechten niet hebben om dat te doen.

Maar als je MSN echt wilt blokkeren heb je natuurlijk niet genoeg aan de snelkoppeling verwijderen!

log in als administrator en ga naar je user acounts in je confugiratie scherm en klik daar op de properties
van de users en geef ze even een administrator acount en log je zelf uit en log je zelf weer in als die user en schakel msn net zoals je bij je zelf hebt gedaan uit...

en zet ze weer op een gelimiteerd acount als je klaar bent...

als het goed is werkt dat:thumb:

Het is gelukt. Ik heb de andere gebruiker tijdelijk de beheerdersrechten gegeven. Vervolgens via uitvoeren>msconfig>opstarten, het MSM vinkje verwijderd.

Naast de irritante reclame boodscchappen die te pas en te onpas op mijn scherm kwamen, hoop ik nu ook wat meer gevrijwaard te zijn van viruslerts. Ik heb het idee dat MSM ook een poort is voor inkomende virussen.

Bedankt in elk geval voor de hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan