hoe schrijf je een programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

proesmans

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2005
hallo, ik heb ervaring met html en javascript

ik heb decompiler gedowload van borland
hoe werkt dit nu juist?
ik snap er echt niet zo veel van.
MOet je eerst je programma schrijven, dan de compiler gebruiken en is het dan af?

Borland is alleen een fabrikant. Er zijn echter verschillende compilers welke borland heeft uitgegeven. Voor welke programmeertaal heb je de (de)compiler gedownload?

je schrijft een stukje code en compiled hem dan, meestal kijkt de compiler je code na en vertaald deze naar de machine code, als de compiler een fout aangeeft zit er een fout in je code, regelmatig compilen helpt bij het programmeren (testen, testen en nog eens testen!)

koop anders een lesboek voor C++, dit boek kan ik je aanraden:

klik hier

dit gebruiken wij op school en is geschreven door een van onze leraren het bevat tevens een cd-rom met daarop software om te programmeren (Borland)

Laatst bewerkt:
Devilish, over dat lesboek,
begint men daarin vanaf 0? Ik bedoel daarmee of het voor dummies is.
Of moet je al wat weten van programmeren voordat je in het boek kan beginnen?

MVG Oneil

Op die pagina kun je ook ervaringen lezen (staat een link)

ok danku,
men spreekt van beginner, en weinig ervaring,
maar is het dan ook geschikt voor iemand als mij die er echt nog totaal niks van kent :o ...

MVG

Wat programmeren betreft....

Leer eerst om een 'probleem' (lees: uitdaging) om te zetten in een logische aanpak. En dan bedoel ik echt het probleem in heel kleine mootjes hakken die je gestructureerd aanpakt. Want daar draait programmeren om. Technische details van verschillende programmeertalen lossen zich daarna 'vanzelf' wel op.

Het belangrijkste van programmeren is en blijft structuur en organisatie. Het maakt niet uit of je 2 + 3 danwel 2 [ENTER] 3 + moet schrijven om ze op te tellen maar het maakt wel uit of je moet optellen of vermenigvuldigen.

Devilish zei:
je schrijft een stukje code en compiled hem dan, meestal kijkt de compiler je code na en vertaald deze naar de machine code, als de compiler een fout aangeeft zit er een fout in je code, regelmatig compilen helpt bij het programmeren (testen, testen en nog eens testen!)

koop anders een lesboek voor C++, dit boek kan ik je aanraden:

klik hier

dit gebruiken wij op school en is geschreven door een van onze leraren het bevat tevens een cd-rom met daarop software om te programmeren (Borland)
Beetje laat, maar...
Titel Graag?

XP_PC zei:
Dat geeft hij toch? *klik hier* komt uit op: Aan de slag met C++ (+ CD-ROM)

Hij geeft een link. Die link werkte gisteren niet om dat de BOL site onder constructie was. Daarom is het wel even zo handig om de titel in het topic zelf te vermelden

Addepat zei:
Hij geeft een link. Die link werkte gisteren niet om dat de BOL site onder constructie was. Daarom is het wel even zo handig om de titel in het topic zelf te vermelden

Aah, zeg dat dan :p.

Duidelijk :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan