Hoe Sd kaartje instellen als standaard opslag op mijn tablet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pagigoli

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2011
Ben in het bezit gekomen van een kleine tablet, Asus type 01Z, met Android5.0.2, e, heber ee, SDkaartje laten inzetten.
Hoe kan ik de tablet instellen zodat bestanden van foto's, muziek, YouTube, teksten bewaard worden op het SD kaartje als standaard bewaarplaats dus ? ?

Dat staat niet bij mijn " instellingen " alleen: opslagruimte en dan kan ik zien hoeveel er opgeslagen is.
En in de zaak waar we vorige week de tablet kochten, wisten ze alleen te zeggen van Dropbox te gebruiken. Dat ken ik wel.

Wat ik nu probeerde: via kopiëren en plakken foto's en gesproken teksten over te brengen van mij harde schijf op de pc naar het sd-kaartje in de tablet (die ik met USB aangesloten had op de pc). Dus eenvoudigweg bestand overbrengen van de ene HD naar de andere, zoals ik ook doe van de PC naar de externe harde schijf
Ik dacht, zo'n SD kaart kan je toch ook als een kleine harde schijf beschouwen.
En zo waar: de foto's staan op de tablet, en de gesproken teksten ook...

Wanneer in je telefoon en/of tablet een SD kaart geplaatst is, dan werkt het toch als volgt:

Instellingen
Opslag

Daar zie je inderdaad hoeveel ruimte gebruikt is op je telefoongeheugen.
Telefoongeheugen staat ook middels een bolletje geselecteerd als "standaard schrijfschijf"

Wanneer je nu verder naar beneden scrollt, kom het bij je SD kaart terecht.
Deze moet je nu instellen als standaard schrijfschijf en je hebt wat je vroeg

Goedemorgen,

Bij je camera instellingen staat trouwens wel waar je foto's standaard worden opgeslagen. Moet je camera app openen en daar naar de instellingen gaan. Even zoeken tussen alle instellingen, maar daar kan het in ieder geval voor je foto's.

Op mijn Samsung TAB 2 tablet kan ik ook geen standaard opslaglocatie voor overige data en/of app's instellen.

Als ik een nieuwe app installeer ga ik via instellingen naar App beheer en als de App daarvoor geschikt is verplaats ik de App handmatig naar de micro SD. Zo ook met overige data. Eens in de zoveel tijd kopieër ik alles wat kan (bijvoorbeeld de map Downloads) met ES File Explorer naar de micro SD.

Sommige merken laten deze functie gewoon weg. Bij m'n Huawei telefoon kan ik het wel gewoon instellen.

Success ermee.

Mvrgr.

Nossie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan