Hoe sli inschakelen bij 2x geforce 9800gx2 ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pewie37

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2007
Yoh forumleden.

Ik kan nergens in mijn nvidia-driver vinden waar ik deze functie kan inschakelen. :rolleyes:
Wie kan me helpen ?

Mobo: nForce 780i SLI
Graca: 2x nVidia 9800GX2 sli
SLI-brug
Vista 32 ultimate

Thanxs alvast. :thumb:

rechtermuisknop op het bureablad

nvidia controllencentrum openen

daar kan je alles van je nivida instellen ook SLI

Ja in dat menu zit ik, maar kan daar niets vinden n.l.
Andere kaarten hebben gewoon op de (zeg maar) 1e blz al direct een checkbox hiervoor.
Bij mij . . . . . NOPE !

Ja in dat menu zit ik, maar kan daar niets vinden n.l.
Andere kaarten hebben gewoon op de (zeg maar) 1e blz al direct een checkbox hiervoor.
Bij mij . . . . . NOPE !

links in de Select a Task balk moet Set SLI configuration staan maar dat moet je eerst aanzetten bij #d settings boven op de balk

zoals hier (niet mijn foto)
slivisual_2.jpg

Misschien de driver opnieuw installeren als je niet hebt wat op de screenshot van mijn pc te zien is;

attachment.php

[edit]mastermindzh, dat is twee keer vandaag.:p[/edit]

Bijlagen

• SLI setting.jpg
    SLI setting.jpg
    61,4 KB · Weergaven: 686
OK is voor zover gepiept, maar nu stuit ik tegen een ander probleempje dat jij niet hebt zo te zien.

Ik heb n.l. ook een 2e tft waar ik het bureau-blad naar toe heb uitgebreid.
Sinds ik de nieuwe driver heb geïnstalleerd herkend hij geen 2e tft meer en heb ik bij de optie "Select de sli-focus display" inderdaad ook maar 1 tft staan. Jouw pijltje naar beneden is zwart, dus jij kunt wél kiezen. (hier is grijs)

SLI uit is hetzelfde trouwens.

OK is voor zover gepiept, maar nu stuit ik tegen een ander probleempje dat jij niet hebt zo te zien.

Ik heb n.l. ook een 2e tft waar ik het bureau-blad naar toe heb uitgebreid.
Sinds ik de nieuwe driver heb geïnstalleerd herkend hij geen 2e tft meer en heb ik bij de optie "Select de sli-focus display" inderdaad ook maar 1 tft staan. Jouw pijltje naar beneden is zwart, dus jij kunt wél kiezen. (hier is grijs)

SLI uit is hetzelfde trouwens.

doe je de monitor wel op 1 kaart? wissel eens met wat monitor plugs (scherm 1 op 1 scherm 2 op 1 zoits :D)

@Crash, jup 2de keer :P en al god weet de hoeveelste in totaal :p

Die stekkers husselen heeft geen zin als (sinds de nieuwe driver) de 2e monitor uit het apparatenbeheer weg is.

Heb nu de 2 tft's in 1 kaart en opnieuw opgestart -> 1 tft :shocked:
(Zo had ik ze trouwens ook van te voren geplugd)

Laatst bewerkt:
Misschien een voor de hand liggend iets, maar zie in beide schermafdrukken ook staan:
Set up mutiple displays.

Kijk daar eens of je daar wat bereiken kunt.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Steeds maar monitor 1 zichtbaar die op de eerste poort zit.
In het ene geval E2407HDS en in het andere standaard-pnp monitor.

De driver geeft dus gewoon de tweede poort niet vrij.

Zo een paar mogelijkheden:
1. Download een 'driver' (=definitie welke resoluties de monitor aankan etc.), en upgrade de driver voor pnp monitor daarmee in Apparaatbeheer
2. Stel 'handmatig' zaken in in het "Adjust video color settings" en "Adjust video image settings" in de sectie Video m.b.t. die 2de (pnp) monitor. [Dit laatste ben ik niet zeker van, maar kijk maar of zoiets mogelijk is].

Succes,

Tijs.

Ik heb geen pnp-monitor in het app.beheer waar ik drivers aan kan hangen. Alleen als ik de iiyama weer van de poort afhaal. Of bedoel je dat ?

Misschien begreep ik je verkeerd: Je ziet steeds maar 1 monitor terug in je Apparaatbeheer en Nvidia beheertool. De andere is wel aangesloten, maar wordt nergens aangegeven.
Als dat het geval is, dan gaat mijn tip zeker niet werken :(

Wat je wel zou kunnen bekijken nog is of die pnp monitor een USB aansluiting bezit. Ik gebruik het nooit, maar ik heb begrepen dat, als de monitor via die USB aansluiting op je pc is aangesloten, er communicatie over welke resoluties etc. de monitor aankan met de pc zou plaatsvinden. Of dit ook helpt bij de herkenning weet ik niet.
Geen idee of het helpt, maar kijk het even na.

Tijs.

Ja inderdaad. De situatie die je schetst is de goeie.
Ik heb helaas geen usb op tft-2.

Maar ik denk dat dit een driver-probleem is hoor.
Oude driver ziet gewoon 2 schermen alleen was dit een driver van een pliek-vista die klaarblijkelijk geen sli-ondersteuning beid.

Maar uuuhhhh, gaat dit zowiezo wel samen en is het niet OF het één OF het ander ???

Ja inderdaad. De situatie die je schetst is de goeie.
Ik heb helaas geen usb op tft-2.

Maar ik denk dat dit een driver-probleem is hoor.
Oude driver ziet gewoon 2 schermen alleen was dit een driver van een pliek-vista die klaarblijkelijk geen sli-ondersteuning beid.

Maar uuuhhhh, gaat dit zowiezo wel samen en is het niet OF het één OF het ander ???

2 schermen + sli is gewoon mogelijk, mischien de op 1 na nieuwste driver van de nvidia site downloaden

Ik heb even zitten "sleutelen" met drivers enzo.
Als ik de SLI uitschakel kan ik de multiple displays installeren.
Zet ik 'm aan, ben ik me tweede tft weer kwijt. :(

Dus tóch maar eens een oudere driver sponzen dan. (ALS ik die kan vinden heet dat)

Laatst bewerkt:
Ik heb even zitten "sleutelen" met drivers enzo.
Als ik de SLI uitschakel kan ik de multiple displays installeren.
Zet ik 'm aan, ben ik me tweede tft weer kwijt. :(

Dus tóch maar eens een oudere driver sponzen dan. (ALS ik die kan vinden heet dat)

succes

Hier gewoon twee monitoren ene SLI ingeschakeld. Hoe heb je de monitoren aangesloten? Wel beide op de "hoofd" videokaart?

Yep, twee monitoren op de hoofdkaart aangesloten.
Is eentje SLI, is de andere weg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan