gebruiker49
Gebruiker
- Lid geworden
- 19 jun 2012
Ik heb diverse apparatuur die ik goed op elkaar wil aansluiten. Wat is de meest ideale setup hiervoor? Ik heb dit nooit eerder gedaan maar wil erg graag leren. Ik hoor alleen maar horrorverhalen over te weinig HDMI poorten, vertraging in beeld, audio optisch aansluiten etc. maar weet amper hoe & wat. Het gaat om deze spullen:
Ziggo mediabox
Panasonic TV (3 hdmi inputs)
Mede8er 500x2 mediaspeler
Game Console (weet nog niet wat ik ga halen, ps3 of wii of zo)
Home cinemaset met 2 hdmi inputs en 1 output (en bluray)
Zie aub bijgevoegde afbeelding voor de in mijn ogen meest logische setup.

Dat de Home Cinema op de tv wordt aangesloten middels HDMI lijkt mij logisch, en gezien de poorten beperkt zijn kan ik het beste de mediaspeler op de Home Cinema aansluiten zodat het geluid over de speakers gaat ipv de tv.
De Ziggo box aansluiten vind ik nog het lastigste, ik hoor iedereen altijd roepen dat je dat qua geluid via optical moet aansluiten op de Home Cinema, en het beeld gewoon moet doorsturen naar de tv (HDMI). Is dat zo?
Is dit hoe jullie (experts) het ook zouden aansluiten?
Lijkt mij op zich logisch dat ik daarna enkel hoef te switchen tussen mijn HDMI poorten op de tv voor de verschillende mogelijkheden van mijn systeem (dus home cinema (mediaspeler), console, ziggo (tv)) .En dat is ook handig voor mijn Logitech Harmony.
Ziggo mediabox
Panasonic TV (3 hdmi inputs)
Mede8er 500x2 mediaspeler
Game Console (weet nog niet wat ik ga halen, ps3 of wii of zo)
Home cinemaset met 2 hdmi inputs en 1 output (en bluray)
Zie aub bijgevoegde afbeelding voor de in mijn ogen meest logische setup.

Dat de Home Cinema op de tv wordt aangesloten middels HDMI lijkt mij logisch, en gezien de poorten beperkt zijn kan ik het beste de mediaspeler op de Home Cinema aansluiten zodat het geluid over de speakers gaat ipv de tv.
De Ziggo box aansluiten vind ik nog het lastigste, ik hoor iedereen altijd roepen dat je dat qua geluid via optical moet aansluiten op de Home Cinema, en het beeld gewoon moet doorsturen naar de tv (HDMI). Is dat zo?
Is dit hoe jullie (experts) het ook zouden aansluiten?
Lijkt mij op zich logisch dat ik daarna enkel hoef te switchen tussen mijn HDMI poorten op de tv voor de verschillende mogelijkheden van mijn systeem (dus home cinema (mediaspeler), console, ziggo (tv)) .En dat is ook handig voor mijn Logitech Harmony.