Hoe sluit ik mijn TV aan op een stereo ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jaydan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 jun 2012
Ik heb een probleem,

Ik wil mijn tv (Samsung) aansluiten op mijn stereo (Pioneer), ik heb al vernomen dat dit moet via de AUX van de stereo naar de tv zijn audio uitgang.

Ik heb dit gedaan, met tulpkabels.

Nu als ik mijn stereo op AUX zet, en de tv opzet, dan komt het geluid niet via de stereo, maar is het nog steeds enkel het geluid van de tv zelf.

Kan iemand mij helpen?

Jaydan

Welkom op Helpmij..:thumb:

Topic verplaatst naar de juiste sectie.

Succes met je vraag.

Ik wacht nu al 5 dagen op een antwoord, en ik heb er nog altijd geen gekregen ...

Dit moet inderdaad kunnen, misschien heeft de TV een menu om deze uitgang in te schakelen. staat de versterker dan met de selectieknop op Aux? Ik hoor zelf haast geen geluid of ik moet de televisie echt veel harder zetten, met de luidsprekers uit natuurlijk.

In de winkel zijn scart stekkers te koop met twee tulpplug aansluitingen voor geluid. Dit zou moeten werken.

Vaak ook gebruiken mensen een kabeltje zoals je die ook ziet om computers op de versterker aan te sluiten. Aan de versterker kant zit een klein koptelefoon stekkertje, waardoor het geluid van de TV meestal wordt uitgeschakeld en aan de andere kant de twee tulp-plugjes voor Aux. Ook hierbij moet het geluid van de Televisie veel harder worden gezet en een evenwicht worden gevonden tussen het volume van de TV en dat van de versterker.

Het zal nu, nog maar niet lukken. Succes. Alfred

Het had moeten zijn: "aan de televisie kant zit een koptelefoonstekkertje" niet de versterkerkant.

Graag gedaan. Alfred

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan