Hoe sluit je een externe harde schijf aan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

LelyTekkel

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2003
Hoi,

Ik heb een externe harde schijf, Gear USB 2.0 serial ATA gekocht. Helaas lukt het me niet om dat ding te vinden. Niet met hardware detecteren en niet in de BIOS. Hoe sluit ik dat ding aan? Alles is aangesloten. Wat nu?

Peter

Zie je hem wel in diskmanagement? door diskmgmt.msc in uitvoeren in te tikken?

Heeft deze externe schijf ook een externe voeding? en is die ook aangesloten?

Zie je hem wel in diskmanagement? door diskmgmt.msc in uitvoeren in te tikken?

Heeft deze externe schijf ook een externe voeding? en is die ook aangesloten?

In diskmanagement is die niet te zien en ja, hij heeft een externe voeding en staat aangesloten en wel te wachten op wat er komen gaat. Kan het zijn dat ik toch een 1.1 USB heb en dat 'ie hem daarom niet ziet? Hoewel dat vreemd is want volgens mij heb ik wel USB 2.0. Hoe controleer je dat overigens?

Peter

Wat je in de PC hebt kan je bekijken met Everest ophalen en installeren.

De HD is die geformateerd?...Is intern inde HD Case alles goed aangesloten en als Master gejumperd?

@BANDIT123.
Het is een SATA schijf, lieverd.:love:
En over die andere topic, daar gebeurd iets raars.

Ontopic, TS, kijk eens in apparaatbeheer, of daar een enhanced USB driver staat, die geeft aan of je een USB 2.0 hebt, weet natuurlijk niet, of die externe schijf persee 2.0 nodig hebt.

Wat je in de PC hebt kan je bekijken met Everest ophalen en installeren.

De HD is die geformateerd?...Is intern inde HD Case alles goed aangesloten en als Master gejumperd?

Hij zou, volgens de leverancier geformateerd zijn en kant en klaar voor gebruik. Hij kan natuurlijk ook gewoon kapot zijn. Andere kabel heb ik al geprobeerd. Die doet het ook niet dus daar ligt denk ik het probleem niet. Ik breng hem zaterdag gewoon weer terug en dan leggen ze mij maar uit hoe 't werkt.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan