Hoe sluit je internet aan op VirtualBox?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Computer12

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2013
Hallo, ik heb op alle youtube video's gekeken maar niks werkt. Dus weet iemand hier hoe je internet aansluit op VirtualBox? Ik heb een WiFi chip ingebouwd in de PC. Maar VirtualBox konh hem niet vinden.

Iemand nog een andere oplossing? Zo ja. Reply op deze thread!

Kan je zonder VirtualBox via Wifi op internet? Ik neem aan, dat de computer behalve een virtualbox ook een echt besturing systeem heeft.

Ik kan zonder virtualbox gewoon op internet. In de PC zit een WiFi Chip ingebouwd.

Elke VM in Virtualbox heeft een (virtuele) bedrade netwerkkaart.
Als je die virtuele bedrade netwerkkaart geen vast ip-adres hebt gegeven, dan moet je eerst de VM afsluiten, daarna in Virtualbox de netwerkinstelling van de VM op "Bridged networking" zetten en de VM weer opstarten.

De VM krijgt dan een ip-adres van je router, waar ook je draadloze netwerkkaart zijn ip-adres van krijgt, én Internet-toegang.

Tijs.

Kom even op de helpmij-chat met de pc/laptop waar nu virtualbox op draait. Mogelijk kan ik m.b.v. Teamviewer zien wat er nu mis gaat.

PS: Ik ga er wel vanuit dat je Virtualbox hebt geïnstalleerd nadat je je draadloze netwerkkaart werkend hebt gemaakt.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan