Hoe snel gaat een moederbord stuk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yell@

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2004
Baal Baal Baal,

Ik heb een nieuwe koeling voor mijn AMD64 aangeschaft (Zalman) en heb die gisteren geprobeerd te installeren. Het probleem was dat ik het ijzeren plaatje wat achterop het moederbord zat niet loskreeg (van de orginele koeling) en ben toen na gepast geweld met mijn schroevedraaier uitgeschoten. Ik heb 1 klein "lijntje" geraakt. Heb toen het moederbord weer vastgezet en de koeling maar vastgezet op het "oude" plaatje. Alle kabels weer aangesloten en de PC opgestart, helaas is het enig wat werkt nu de keoling, kom niet eens in de BIOS. IS dit een teken dat ik mijn moederbord heb verwoest?

Nog meer balen omdat mijn vriendin op bevallen staat en alle adresgegevens voor geboortekaartjes op de HDD staan. Maar kan de HDD natuurlijk altijd nog ergens anders aan hangen.

Kun je een moederbord zo snel kapot maken?

-==== Yell@ ====-

Blijft het stand-by lampje van je monitor op oranje branden?

Ja lampje Beeld blijft idd op oranje en er zit ook een lampje op mijn moederbord, die wordt wel groen. Verder werkt de koeling wel maar bij het opstarten blijft het lampje van de HDD hangen en er gebeurt helemaal niks

Geplaatst door Yell@
Ja lampje Beeld blijft idd op oranje en er zit ook een lampje op mijn moederbord, die wordt wel groen. Verder werkt de koeling wel maar bij het opstarten blijft het lampje van de HDD hangen en er gebeurt helemaal niks

Ik heb dit ook 100x gehad :) je moet zo clean mogelijk opstarten dus eerst.

- Ram- geheugen erin
- Cpu erin
- En videokaart, tobo, en muis.

dus hd enz. eruit halen ( kabels ).

Eerst zou ik de CPU eruit halen, en even kijken of er geen pinnetjes omgebogen zijn.

Succes,

Gerben

Ok, misschien dat er ook wel pinnetjes zijn omgebogen van mijn CPU, de oude koeling (Spire) kreeg ik er moeilijk uit en hen toen de boel wel wat heen en weer geschoven om het los tekrijgen. Ik heb de PC vanmorgen al weggebracht naar Norrod. Ik ga ervan uit dat ze daar eerst ook wel naar deze mogelijkheden kijken toch?? Maar kun je bij het beschadigen van 1 "lijntje" op de achterkant van je moederbord je moederbord direct stuk maken. Het is natuurlijk wel in het gebied waar de processor ligt

Bedankt voor het snelle reageren, ik wacht de reparatie af en zal dat hier nog wel even melden.

tnx

-==== Yell@ ====-

Ik heb de computer weer terug. Ik heb een nieuw moederbord gekregen (dezelfde die ik had). De computer start weer op maar maakte nog steeds lawaai. Het blijkt dat de ventilator van de videokaart (ATI 9800 se) het lawaai maakt. Ik heb deze ventialtor net schoon gemaakt, het geluid was er nog steeds. Toen heb ik een beetje aan het kabeltje zitten friemelen waarmee de fan op de videokaart zit. Het lijkt nu goed te zijn:

Eindconlusie: Een nieuw moederbord met een nieuwe koeling was niet nodig geweest.....

Maar van fouten leer je het meest gelukkig.

Ik kan die nieuwe Zalman koeling trouwens instellen, kan ik deze gewoon op de laagste stand zetten? (AMD64 3000+)?

Jahoor, maar zodra je veel zware appicaties gaat draaien, of gaat gamen zou ik em wel hoog zetten (of hoger ;) )

Hou je temperaturen anders in de gaten met speedfan of MBM5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan