Hoe snel is 50Mb/ps internet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrsIndepent

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2012
Hallo.

Op dit moment heb ik een abonnement bij Telfort. Ik belde gister om te vragen hoeveel mb internet wij hebben en ik kreeg als antwoord 14.. hier betaal ik 70 euro per maand voor.. ik heb dan ook altijd hoge ping, en altijd internetproblemen.
Nu wil ik gaan overstappen naar XS4ALL, voor een Smart abonnement tot 50Mbps, maar is dit ook echt 50Mbps en is het ook snel? Zal mijn ping hier wel stabiel blijven tijdens bijv. het gamen? Ik heb hier namelijk niet zo heel veel verstand van.
Dankuwel

PS. sorry als dit topic geplaatst is in het verkeerde forum

Raar verhaal over Telfort. Ik heb een Telfort 30Mb abonnement en betaal daar 21 euro per maand voor. Telfort heeft abonnementen van 8, 30 en 50 Mbit met een upload van resp. 1, 3 en 5 Mbit. Ik vraag me dus af wat er met dat getal 14 wordt bedoeld.

Laatst bewerkt:
Nou ik belde gister en toen zei ze ook al dat het een ''oud'' abonnement was en dat ik beter kon krijgen, maar daar ben ik nooit over geïnformeerd dus daar kwam ik gister pas achter. Volgens die vrouw kreeg ik maar 14 Mb internet.

Tijd dus inderdaad om het eens aan te laten passen. Ik ben erg tevreden over Telfort internet maar XS4ALL is ook prima.

Nouja, als ik niet eens geïnformeerd wordt over het feit dat ik veels te veel betaal voor een oud abonnement terwijl ik beter kan krijgen dan hoeft het van mij ook niet.. beetje jammer om heel eerlijk te zijn.. maar is een 50Mb abonnement wel goed of kan ik daar ook problemen mee verwachten?

De kwaliteit van een internet verbinding is van meer zaken afhankelijk dan alleen van de downloadsnelheid. De bekabeling in- en buitenshuis moet bijvoorbeeld ook goed zijn en als het gaat om een ADSL verbinding is de afstand tot de centrale ook belangrijk. Je zou dus eigenlijk eens in de buurt aan verschillende mensen hun ervaringen moeten vragen en welke provider ze hebben.

Je kunt ook nog een kabel abonnement via je TV provider overwegen. Dat is weer anders en stelt ook weer andere eisen.

Oh oké.. over 2 weken komt er een monteur langs.. zou ik hem ook kunnen vragen kunnen stellen over mijn internetverbinding?

Uiteraard. Dat is iemand die op dat gebied op veel plekken komt en je goed kan adviseren. Hij weet ook vast wel hoe het in de buurt gesteld is met de kwaliteit van de bekabeling buitenshuis en of er eventueel wat aan de hand is met de aansluiting(en) binnenshuis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan