Hoe snel is mijn modem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

schoe039

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2003
Vanochtend heb ik een e-mail verstuurd met drie filmbestanden van in totaal 250.000 KB, ca eenderde cd dus. Hij is nu al anderhalf uur bezig met verzenden, terwijl ik toch een adsl- (standard) verbinding heb met een Thomson Speedtouch 510i modem. Daarom vraag ik me af of hij wel goed is ingesteld.

Ik geloof dat je ergens in de instellingen moet opgeven wat de snelheid van het modem is; misschien heb ik dat niet goed ingesteld. Waar vind ik de correcte snelheid en waar stel ik die in de pc in?

Hangt eerder van je upload snelheid af en die kan je testen op www.speedtest.nl
Dan kan je zelf een rekensom maken hoelang hij erover doet!
Ik doe over 1 Mb precies 51 seconden en zou dus over 250 Mb ongveer 212.5 minuten doen!!Ruim 3.5 uur dus.....
Grote kans dat je de boel terugkrijgt ook aangezien de meeste providers een limiet van 10MB hebben om in één keer te kunnen verzenden.....;)

Laatst bewerkt:
Ik lees ook dat er een SiS 900 based PCI Fast Ethernet Adapter is aangesloten.

De pc is minder dan een jaar oud, 1,82 Gb en 448 MB RAM.

Zoals ik al eerder zei hangt het in eerste instantie niet van je modem af maar van je verbindingssnelheid en die krijg je van je provider!!

Laatst bewerkt:
Vreemd, Raymond, onze berichten hadden elkaar gekruist en toen ik je dat gisteren meldde kwam die melding niet op deze pagina terecht.

De uploadsnelheid is 49,9 KByte/sec (upload 168,6). Na zeven kwartier kreeg ik het bericht inderdaad terug, omdat het meer dan 50.000 KB was. Via yousendit is het me vervolgens wél gelukt (al duurde dat uren).

Blijft de vraag of ik ergens iets verkeerd kan hebben ingesteld waardoor hij niet optimaal presteert. Zo heb ik ooit bij Kazaa wel eens wat moeten aangeven, geloof ik.

Alvast bedankt voor jullie advies.

Ja, upload 49,9 en (excuseer mijn fout) download 168,6.

Nogmaals dank.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan