Hoe sony nu aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

mitchell

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2000
sony dcr pc1000e

Van de bovengenoemde video camera functioneerd het dokstation niet meer (water gevallen)
Nu wil ik de camere toch aansluiten op pc.
De camere heeft een a/v aansluiting usb. Volgens diverse bronnen is dit een 5-pin aansluiting!!

Vraag: bestaat er een kabel van 5-pin naar usb
Vraag: kan ik met zo'n kabel de camera aansluiten op de pc en kan ik daarmee beelden overzetten.

Gezocht: internet, pc winkels , electronica winkels

D/v out

Als het goed is er ook een D/v uitgang voor een firewire aansluiting. Het beste en het snelst is via een firewire kabel gewoon te koop in de winkels. Als je bijv pinaccle of sony vegas gebruikt wordt de camera direct herkent via firewire. Zoniet even de driver dowloaden of op de cdrom die is bijgeleverd. Rest alleen nog de vraag of je over een firewire aansluiting beschikt op je computer met kleine stekker aansluiting of grote stekker aansluiting.

Bedankt voor je snelle reactie

Het klopt wat je schrijft alleen deze aansluiting zit dus op het dockstation en niet op de camera

Ok, maar dan kan je toch eventueel via kleine aansluiting a/v op de camera naar naar een gewone usb aansluiting op de computer of begrijp ik je nu verkeerd. Die bestaat heb hem hier voor me leggen. Hier kan je ook de beelden mee over brengen, is alleen trager. Zorg ook voor de juiste USB driver dan, gewoon te downen bij sony.

Laatst bewerkt:
Ok nu begrijp ik je, dus geen standaard usb op de camera. Ik zou het dan niet weten wat de mogelijkheden nog zijn. Als ik de foto bekijk kan je hem denk ik wel aansluiten op een dvd recorder. Zie ook een S-Video-ingang met een verloop stekker kan je die aansluiten op je videokaart (indien aanwezig S-Video-uitgang) Zou alleen niet weten of je dan ook beelden over kan zetten. Ik hoop dat er nog iemand anders is met een oplossing, zoniet gewoon maandag even bellen naar sony of bij een dealer langs gaan, heb je tenminste altijd zekerheid.
Succes met je zoektocht.

groetjes Comity.

oke bedankt voor je reacties kijk even hieronder voor toelichting

Laatst bewerkt:
sony dcr pc1000e
dosckstation werkt niet meer.

Ik zou graag de camera aan willen sluiten op de pc. Nu bestaat er de mogelijkheid om gebruik te maken van a/v aansluiting van de camera.
Deze kabel http://sklepwideo.pl/images/kabel_av_sony.jpg heb je dus nodig om de camera aan te sluiten op de tv.

Nu wil ik dus deze kabel met usb (de tulip aansluiting) op de pc aansluiten of met een firewire aansluiting.

Bestaat er zo'n kabel en waar te kopen.

Laatst bewerkt:
Volgens het manual (blz 63) heeft deze camera een iDV;iEEE1394;Firewire aansluiting.
iDV ; iEEE1394 ; Firewire zijn in feite allemaal hetzelfde.
Dus camera met een firewirekabeltje aansluiten op Firewire ansluiting op PC.
Voordeel: Digitaal naar digitaal
Met de stekkers die je zoekt ga je van een digitaal- naar een analoog signaal.

B

klopt allemaal

maar de fire aansluiting zit dus op het dockstation is die functioneerd niet meer (water gevallen)

comity heb je een foto jouw kabel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan