Hoe spelcheck ik een beveiligd formulier?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Marl1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Marl1

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2003
In verband met het bewaken van de huisstijl zijn er brief- fax en memosjablonen gemaakt met behulp van formuliervelden. En dus zijn de sjablonen beveiligd.
Nadeel is echter dat als de beveiliging op een sjabloon aktief is, de spellingscontrole, autotekst e.d. niet meer benaderbaar zijn en dus niet gebruikt kunnen worden.
Hoe los ik dit op, zonder dat de gebruikers de beveiliging van het sjabloon afhalen? Of zal ik toch de sjablonen om moeten werken naar documenten met beveiligde en onbeveiligde secties? Los van die secties, wil ik ook graag de spellingscontrole kunnen gebruiken om de ingevulde formuliervelden te spellingschecken (en dat ondervang ik niet als ik met beveiligde/onbeveiligde secties werk).
Wie het weet mag het zeggen: ik ben al een hele tijd op zoek naar de oplossing van dit probleem.

Laatst bewerkt:
Hai Marl, :D

De enige manier om dit te realiseren is via Programmacode (VBA) de beveiliging eraf te halen en de spellingcontrolle te starten!

Daarna zet je via de code de beveiliging er weer op.
Belangrijk detail!
Je moet nu ook het VBA-project zelf vergrendelen met een wachtwoord! (hierdoor kunnen de gebruikers de code niet zien en dus het wachtwoord lezen)

Hier heb ik het topic al eens behandeld en wat voorbeeldcode geplaatst: (Van Graham Mayor Word MVP)
http://office.webforums.nl/forum/viewtopic.php?t=6293

Succes ermee! :thumb:

Joost, ontzettend bedankt! Hiermee ben ik al een eind geholpen.
Vervolgvraagje: enig idee hoe eea aan te pakken als het gaat om zaken als autotekst etc?

hai Marl, :D

Graag gedaan! :thumb:

Voor die autoteksten:
Aangezien je deze in een beveiligde omgeving wilt gebruiken zou ik gewoon adviseren om een gedeelte van het document NIET te beveiligen.

Dit kun je met sectie-einden (bv doorlopend) bereiken.
Deze zet je boven en onder het gedeelte waarin de gebruiker moet invoeren.
Vervolgens druk je bij: Extra/Documentbeveiligen/Op secties (hier kun je die secties aanvinken welke beveiligd moeten worden....even experimenteren)

Wanneer een gedeelte dus onbeveiligd is kun je met gemak (Spelchecken) en dus ook Autoteksten!

Succes! ;)

Yep!

Ff voor de zekerheid Joost: dat is toch wat ik in mijn eerste vraagstelling al aan gaf? of bedoel jij nog wat anders?

Hai Marl, :D

Je hebt helemaal gelijk! (Sowie)

Ik beantwoord elke dag een dertigtal vragen en vergeet vaak het beginonderwerp terug te lezen.

Als je echt in beveiligde formulieren met autotekst wilt werken dan zit er volgens mij niets anders op dan de gewenste autoteksten te programeren! (ook met beveiliging opheffen)

See Yah! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan