Beste allemaal,
Ik heb een excel uitdaging. Op bijna dagelijkse basis krijg ik excel bestanden waarbij zo’n 20000 regels gevuld zijn met autogegevens. In iedere cel staat het merk en type. Nu moet dat merk en type gesplitst worden maar met VINDSPEC en daarna splitsen op basis van de positie van dat speciale teken werkt bij lange na niet voor alle cellen (zo’n 50% niet)
Mijn vraag is er een formule of macro te bedenken die opgaat voor iedere cel en zo ja waar moet ik dan gebruik van maken? VINDSPEC werkt blijkbaar niet of ik heb het niet juist omschreven maar ik weet niet wat wel kan werken
Onderstaand de voorbeelden van hoe het in de cel staat:
307 XS 1.4 HDi 51kW Break
Laguna Grand Tour Expression 1.8 16V Automaat
Santa Fé 2.2 CRDI VGT 4WD DRF Style Vers. automaat
9-3 1.8t Sport Sedan Vector
A6 2.4 V6 130kW Pro Line Business Avant
Mégane CC Privilège 2.0 16V Luxe Automaat
Hieronder staat wat het resultaat moet zijn:
XS 1.4 HDi 51kW Break
Grand Tour Expression 1.8 16V Automaat
2.2 CRDI VGT 4WD DRF Style Vers. automaat
1.8t Sport Sedan Vector
2.4 V6 130kW Pro Line Business Avant
CC Privilège 2.0 16V Luxe Automaat
Zoals jullie zien heeft de Santa Fe al eerder een spatie dan waar die geplitst moet worden, das dus net het probleem
Weet iemand hoe ik dat het beste kan doen?
Ik heb een excel uitdaging. Op bijna dagelijkse basis krijg ik excel bestanden waarbij zo’n 20000 regels gevuld zijn met autogegevens. In iedere cel staat het merk en type. Nu moet dat merk en type gesplitst worden maar met VINDSPEC en daarna splitsen op basis van de positie van dat speciale teken werkt bij lange na niet voor alle cellen (zo’n 50% niet)
Mijn vraag is er een formule of macro te bedenken die opgaat voor iedere cel en zo ja waar moet ik dan gebruik van maken? VINDSPEC werkt blijkbaar niet of ik heb het niet juist omschreven maar ik weet niet wat wel kan werken
Onderstaand de voorbeelden van hoe het in de cel staat:
307 XS 1.4 HDi 51kW Break
Laguna Grand Tour Expression 1.8 16V Automaat
Santa Fé 2.2 CRDI VGT 4WD DRF Style Vers. automaat
9-3 1.8t Sport Sedan Vector
A6 2.4 V6 130kW Pro Line Business Avant
Mégane CC Privilège 2.0 16V Luxe Automaat
Hieronder staat wat het resultaat moet zijn:
XS 1.4 HDi 51kW Break
Grand Tour Expression 1.8 16V Automaat
2.2 CRDI VGT 4WD DRF Style Vers. automaat
1.8t Sport Sedan Vector
2.4 V6 130kW Pro Line Business Avant
CC Privilège 2.0 16V Luxe Automaat
Zoals jullie zien heeft de Santa Fe al eerder een spatie dan waar die geplitst moet worden, das dus net het probleem
Weet iemand hoe ik dat het beste kan doen?