hoe statische interne ip's?

Status
Niet open voor verdere reacties.

denickmans

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2002
ik heb hier ne gewone router van linksys en de ingebouwde dhcp server geeft alle pc's in het netwerk een ip.

Nu wil ik echter niet dat dit automatisch gebeurd, maar dat ik gewoon op elke pc zelf instel welk ip ze hebben. Nu heb ik regelmatig als ik een pc afkoppel en ik sluit ff een andere aan, dat die andere met het ip van de eerste is gaan lopen. Nu wil ik hier ook een servertje (win2003) plaatsen en die heeft ook best een statisch ip nodig.

Ik heb al eens in de rapte (kan niet te lang want dan zit iedereen hier zonder internet 8) ) de dhcp in de router uitgeschakeld en zelf een ip gekozen, maar die bleek niet te gaan, kan dat? En hoe zou ik dan wel statische ip's (a la bv 192.168.1.105) kunnen instellen?

Kijk, de linksys deelt adressen uit vanaf 192.168.1.100

Kies dus een vast ip-adres ónder de 192.168.1.100, en je hebt het probleem niet. Kies natuurlijk niet het ip-adres van de router zelf (vaak is dat 192.168.1.1)

Dus bijv. de ip-adressen 192.168.1.10 t/m 192.168.1.99 zijn beschikbaar om vast toe te kennen, zonder dat je wat aan de configuratie van de Linksys hoeft te doen.

Tijs.

idd, zo simpel was het, dat ik daar zelf niet op kon komen...

iig bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan