Hoe stel ik accespoint in?

Status
Niet open voor verdere reacties.

TMCrimeZ

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2013
Goedemiddag,

Ik heb een TP-Link TL-WA830RE V2 staan, en ik zou hem graag willen gebruiken als accespoint of wifirepeater. Maar beiden krijg ik niet aan de praat. Bij accespoint methode krijgen we geen verbinding met het internet, alsof het modem (ziggo) weigert toegang te geven aan de TP-link.
Bij repeater mode vaak hetzelfde, of heel even internet.
1 keer hadden de telefoons wel internet via wifi maar mijn bekabelde pc niet (PC naar modem niet tplink). Bleek dat het modem de pakketjes doorstuurde naar de TP-link. ipv het WWW.

Ik begrijp er niets van, ik stel alles in volgens de handleiding.
Enige wat ik kan bedenken is IP conflicten, echter de DHCP functie stond alleen aan op het modem, niet op de TP-link.

Heb ik een defect product, of is het iets anders?

Wij hebben vergelijkbaar apparaten van TP-link, en dat was niet ingewikkeld (ingesteld als accesspoint)
Eenvoudigste is hem als een accesspoint in te stellen. [Over de repeater- en evt. wireless clientfunctie ben ik niet echt tevreden, want dat stelt zich vreemd in en heb ik zelf dan ook niet goed werkend gekregen.]

Gewoon de wizard volgen waarbij je 'm als accesspoint instelt en verderop in het proces een aparte, eigen SSID instellen (dus niet de SSID instellen die je andere wifi router(s) hebben) en je bent klaar.
Daarna de TP-link uitzetten, de TP-link via netwerkkabel verbinden met de hoofdrouter, TP-link aanzetten. Zodra de SSID van de TP-link verschijnt in de lijst met beschikbare wifi netwerken, verbinden via het door jou ingestelde wifi wachtwoord en je hebt verbinding met je hoofdrouter.

NB: Je hoofdrouter moet wel DHCP server functionaliteit hebben. Dat is het geval tenzij je daar zelf aan hebt lopen sleutelen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan