Hoe stel ik de gegevens vast in MS WORD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aliza

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2007
Dag allemaal,

Hoe kan ik de gegevens zoals de bedrijfsgegevens vaststellen in WORD. Dus wanneer ik ieder keer een nieuwe blanco vel open in MS WORD dat het altijd daar blijft....en dat ik niet ieder keer dezelfde gegevens hoef in te voeren met een logo erbij...

Je kunt via <Extra>, <Opties> op het tabblad <Gebruikersinformatie> het e.e.a. kwijt. Wil je meer, dan kun je dat m.b.v. <Bestand>, <Eigenschappen> opslaan in de Normal.dot.

Met <Invoegen>, <Veld> kun je dan de velden terugvragen in je document. Je kunt ook met <Ctrl> + <F9> een veld maken, en de veldnaam er in typen. Daarna met <F9> het veld bijwerken.

Voorbeeld: Als je bij Eigenschappen in het veld Auteur je naam invult, kun je met <Ctrl> + <F9> Author ( ziet er zo uit: { Author }) de naam oproepen in het document. Het zijn overigens wel Engelse veldnamen, daar moet je dus wel rekening houden.
Via Veld invoegen kun je ze selecteren, en dat is vaak makkelijker.

Als dit niet voldoende opties biedt, kun je zelf ook velden aanmaken, en die oproepen.

Michel

Ik heb een engelse ms word versie..waar moet ik dan naar toe

<Extra>, <Opties> = <Tools>, <Options>,
<Invoegen>, <Veld> = <Insert>, <Field>
<Bestand>, <Eigenschappen> = <File>, <Properties>

Als ik mij tenminste niet vergis... Voordeel van de Engelse versie is, dat de gegevensvelden gelijk de goede naam hebben, als je ze invoegt met <Ctrl>+<F9>...

Da's toch weer een mooi voordeel :)

Ik vermoed overigens dat je Office 2007 gebruikt, uit een andere vraag te zien, en dat is denk ik net weer iets ingewikkelder.. Omdat ik slim ben ;) gebruik ik nog lekker oudere versies, dus kan ik je nu niet helemaal vertellen waar je moet klikken, moet ik eerst thuis opzoeken!

Michel

Laatst bewerkt:
<Extra>, <Opties> = <Tools>, <Options>,
<Invoegen>, <Veld> = <Insert>, <Field>
<Bestand>, <Eigenschappen> = <File>, <Properties>

Als ik mij tenminste niet vergis... Voordeel van de Engelse versie is, dat de gegevensvelden gelijk de goede naam hebben, als je ze invoegt met <Ctrl>+<F9>...

Da's toch weer een mooi voordeel :)

Ik vermoed overigens dat je Office 2007 gebruikt, uit een andere vraag te zien, en dat is denk ik net weer iets ingewikkelder.. Omdat ik slim ben ;) gebruik ik nog lekker oudere versies, dus kan ik je nu niet helemaal vertellen waar je moet klikken, moet ik eerst thuis opzoeken!

Michel

Is goed, ik zal er op wachten. ;)

Kan er vanavond induiken.

Michel

Bespaar je de moeite: maak een Word-document met vaste gegevens, sla dat op als sjabloon.
Open een nieuw document op basis van dat sjabloon.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan