Hoe stel ik een schijf in als standaard schijf?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rait007

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2012
Ik heb een emmc schijf van 32GB in mijn laptop zitten en ook nog een HDD schijf van 500GB ik gebruik win 10 en nu staat win 10 op de emmc schijf maar ik wil veder dat als wat ik doe op mijn laptop op de HDD schijf komt dus als wat ik op internet doe downloads alle mappen als wat ik op la ik wil de HDD gewoon als standard schijf gebruiken op mijn laptop en alleen win 10 op emmc schijf veder niks hoe doe ik dat?Knipsel.PNG

Door alle programma's die je installeert op de HDD te installeren en door bijv. de map 'mijn documenten' te verplaatsen van de SSD naar de HDD.
Dat doe je zo : Klik

9 van de 10 programma's die je installeert, laten kort voordat de installatie begint, jou een installatie / standaard lokatie kiezen. Veelal is dat C: . Al jij daar 'doorentert' dan wordt dat progje idd. op C: gezet. Even het 'pad' / de installatielokatie veranderen en het progje installeert zich op de HDD ipv op de SSD.

Verder is er ook de mogelijkheid om de map 'Program files' standaard niet op C te zetten, (door een kleine registerwijziging door te voeren) maar dit wordt door Microsoft afgeraden.

Bron

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan