Hoe stel ik een WIFI voorkeursnetwerk in?

Status
Niet open voor verdere reacties.

JosBrouwer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 okt 2014
Ik heb op mijn Windows7 PC namelijk de beschikking over mijn eigen WIFI-netwerk, KPN FOn netwerk en het WIFI netwerk van een aantal buren. Dit is handig wanneer ik mijn laptop meeneem naar de buren (gebeurt wel eens). maar als ik thuis ben, wil ik graag dat mijn PC verbinding maakt met mijn thuis WIFI netwerk en niet met die van de buren...

Hoe los ik dat op?

Hallo Jos,

Allereerst: welkom op dit forum!

Het is niet zo ingewikkeld.
Ga naar Start en typ in: Draadloze netwerken beheren. Het scherm dat nu opent laat een lijst zien met alle netwerken waar je ooit mee verbonden geweest bent. Selecteer het netwerk dat je als 1e voorkeur wilt instellen. Door boven de lijst op Omhoog verplaatsen of Omlaag verplaatsen te klikken kun je de volgorde van verbinden instellen. Het onderste netwerk wordt dus als allerlaatste gekozen voor een verbinding. (indien beschikbaar.)

Hopelijk heb je er wat aan.
Venga.

Venga, ik trek jou kennis niet in twijfel en je verhaal zal best kloppen maar als ik een vinkje zet bij "automatisch verbinden" bij mijn thuis netwerk hoef ik verder niks te doen. Zodra deze weer in bereik is en de oude verbinding (buren) is verbroken pakt hij vanzelf deze.
Jou optie kan ook maar hoe weet je op voorhand wanneer je waar bent en dus welke volgorde.
Als je in de ochtend van huis naar werk gaat snap ik het nog want dan pakt hij de volgende namelijk je werk of mis ik iets ?

Laatst bewerkt:
Als de netwerken heel dicht bij elkaar liggen werkt de optie van Venga het beste.
Je werk is meestal kilometers verder weg, en jos brouwer gaat naar de buren.

Bedankt!

Bedankt voor beide tips. Ik heb mijn eigen WIFI boven die van de buren gezet. Stond inderdaad andersom. Automatisch verbinding maken kan ik evt. ook nog gebruiken!

Laatst bewerkt door een moderator:
Fijn dat het gelukt is! PS:alles quoten is errug veel.... Goed bedoeld maar niet nodig (tipje? Pas svp even aan...)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan