hoe stel ik het maximale van een volume in?

Angela69

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2017
Besturingssysteem
Windows
Office versie
365
Hallo allen,

Windows meldt dat mijn schijf vol is terwijl er nauwelijks wat op de schijf staat, zie hier:

1743858824948.png
Eigenschappen C drive geeft dit aan:

1743859481693.png

SSD zou 256 zijn, wie weet dit op te lossen?

Wat laat Disk Management zien?
Of staat er misschien een Quotum ingesteld?

Quotum:
Zie je plaatje, rechts bovenin.

Disk Management:
Klik met rechts op de Windows knop.
Daar staat het tussen.

Kijk wat die ruimte inneemt, openen als admin en uitvouwen zodat je alles kunt zien.
Wel zo in stellen dat alles wordt gezien zoals systeembestanden.

Quotum:
Zie je plaatje, rechts bovenin.

Disk Management:
Klik met rechts op de Windows knop.
Daar staat het tussen.

Hier de weergaven van Schijfbeheer:

1743861239636.png
1743862380640.png

Disk Management laat dus zien dat er een aparte partitie is van 121,29 GB.
Dat is dus de ruimte die je kwijt was.

Volgens mij staat dat hier. Je voegt de niet toegewezen ruimte toe aan de C
Of Bitlocker van invloed is weet ik niet. Maak eerst een systeemkopie!

Volgens mij staat dat hier. Je voegt de niet toegewezen ruimte toe aan de C
Of Bitlocker van invloed is weet ik niet. Maak eerst een systeemkopie!
Ja duidelijk, maar na op C klikken met de rechtermuis kan ik niet opteren voor volume uitbreiden, wel verkleinen, andere oplossing?

Niks andere oplossing. Gebruik deze tool en lees goed wat er staat en kijk op de afbeeldingen.
Step1. Install and launch AOMEI Partition Assistant, you will see the main environment of your hard drive. Right-click the C drive at the main interface, then select "Advanced" > "Merge Partitions" at the pop-out menu.

Step2. Then, it will move to the window where you can assign unallocated space to C drive by selecting the partitions in the box. Click "OK".

Step3. Here you can see that you have already extended the C partition by adding the unallocated space to the C drive. Don’t forget to click "Apply" to submit the whole operations.

Niks andere oplossing. Gebruik deze tool en lees goed wat er staat en kijk op de afbeeldingen.
Step1. Install and launch AOMEI Partition Assistant, you will see the main environment of your hard drive. Right-click the C drive at the main interface, then select "Advanced" > "Merge Partitions" at the pop-out menu.

Step2. Then, it will move to the window where you can assign unallocated space to C drive by selecting the partitions in the box. Click "OK".

Step3. Here you can see that you have already extended the C partition by adding the unallocated space to the C drive. Don’t forget to click "Apply" to submit the whole operations.
bedankt voor je reactie, helaas is de schijf zo vol, dat ik zelfs niet meer kan downloden, wat nu?

Zit je anderen voor de gek te houden? Je kunt schijfopruiming uitvoeren en tijdelijk software verwijderen en of wat folders naar een andere locatie verplaatsen. Dan kun je de AOMEI Partition Assistant wel downloaden en installeren.

- Gebruik > WIN-toets + R (= Run command = Uitvoeren)
- Typ > cleanmgr.exe > druk op Enter

• Leuk
Waarderingen: Aar
Hoe is dit op te lossen?
Hallo Edmoor, hoe krijg ik nu die 2 volumes bij elkaar? Ik kan ze alleen maar verkleinen en niet uitbreiden

Zit je anderen voor de gek te houden? Je kunt schijfopruiming uitvoeren en tijdelijk software verwijderen en of wat folders naar een andere locatie verplaatsen. Dan kun je de AOMEI Partition Assistant wel downloaden en installeren.
Was het maar zo'n feest, maar ik krijg bij alles, dus ook downloden, de melding, schijf is vol

Was het maar zo'n feest, maar ik krijg bij alles, dus ook downloden, de melding, schijf is vol
Sorry, maar ik neem aan dat je zelf wel in staat bent om wat data over te zetten naar een ander volume, of ergens anders te parkeren, of weet ik veel waar. Ik denk dat je zelfs ook data kan verwijderen, zoals caches etc... Het zal vast enkele gigabytes schelen. Windows heeft er goede tooling voor.

Hallo Edmoor, hoe krijg ik nu die 2 volumes bij elkaar? Ik kan ze alleen maar verkleinen en niet uitbreiden
Doe eerst wat Senso zei in #13.
Klik daar dan ook op Systeembestanden opschonen.

Terug
Bovenaan Onderaan