hoe stel ik het standaard vga stuurprogramma in

Status
Niet open voor verdere reacties.

technobram

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2010
hallo ik ben nieuw in dit forum maar nu komt de vraag

ik wil een nieuwe driver voor mijn videokaart downloaden mijn huidige driver is een ati mobility radeon 7000 igp
omdat ik een spel wil spelen (kran-simulator 2009) maar hij zegt dat de videokaart de technieken niet ondersteund
dus wil ik een nieuwe driver downloaden (ati radeon 9800 pro) maar als ik hem installeer komt er een foutmelding:
stel het standaard vga stuurprogramma in alvorens de installatie dus de vraag is hoe stel ik het standaard vga stuurprogramma in
en als ik het moet downloaden waar? ik heb het hele internet afgezocht en ik heb een ding gevonden: start de computer opnieuw
op druk tijdens het opstarten op f8 dan selecteer je vga modus en druk je op enter ik heb dat gedaan en ik heb de installatie opnieuw gestart mar hij geeft nog steeds die melding dus hoe stel ik dat standaard vga programma in?:confused:

Welkom op Helpmij! :thumb:

Als je een ATI mobility Radeon 7000 videokaart hebt (het typenummer slaat op het model videokaart, niet op de versie van de driver) kun je daarvoor geen ATI Radeon 9800 pro driver gebruiken. Dat gaat grote problemen opleveren.

Je kunt hoogstens zoeken naar een nieuwere driver voor de 7000... hebt beste kijk je hiervoor op de site van je laptopfabrikant omdat deze de drivers voor hun mobility videokaart vaak zelf aanpassen aan de kwaliteit van het beeldscherm dat in de laptop zit...

Ik ben ook bang dat het spel niet kan werken met deze videokaart... het is al best een oudje (met alle respect). Het spel heeft tenminste 128 MB videogeheugen nodig en dat is het maximum dat de 7000 aankan. Kijk eens in BIOS hoevel videogeheugen is toegekend aan de videokaart, en indien dat minder is dan 128 MB (bijv. 64 MB) probeer het dan te verhogen tot 128...

Hoeveel geheugen zit er totaal in deze laptop?

Laatst bewerkt:
hoe doe je dat

ik hou heel erg van computers maar zoveel weet ik nog niet
ik doe meer met het innerlijk van de computer
dus de vraag is hoe kijk in de BIOS hoe veel ie aankan en hoe kom ik daar
en hoe verstel ik het tot 128 MB
ik heb ooit iets gehoord van opnieuw opstarten en als ie weer opstart op f8 drukken
maar hoe kom ik dan bij die instellingen van de videokaart?
ik wil het liefst zo snel mogelijk antwoord want anders heb ik niets te doen het is namelijk vakantie

Je kunt een videokaart (= hardware) niet door middel van upgraden van drivers of software, veranderen in een andere kaart, dus dat gaat niet werken

bios van de videokaart

hoe kom ik in de bios van mijn videokaart
en hier is wat info over mijn laptop
type: toshiba satellite pro A60
windows versie: windows xp service pack 3
videokaart: ati mobility radeo 7000 igp
ik hoop dat je hierbij genoeg info hebt
en kan zeggen hoe ik bij de bios van mijn videokaart kom
als je meer informatie moet hebben zeg het maar
ojaa als je het geheugen van de video kaart niet inde bios maar ergens anders moet verhogen waar dan
dus waar verhoog ik het geheugen

Laatst bewerkt:
Een videokaart heeft geen bios waar je in kunt komen.....

Geloof me, stoppen maar met proberen en prutsen, dat spel kun je gewoon niet spelen op die laptop.

ik moet het kunnen spelen

je moet het geheugen kunnen verhogen ik heb op verschillende sites gezien dat dat kan
weet niemand hier dan hoe dat moet ik heb trouwens ook iets gezien van een framebuffer is dat het geheugen? en zo ja hoe verhoog ik dat

Laatst bewerkt:
Ik trek me terug als je de adviezen hier toch niet gelooft.....

Trouwens, waarom vraag je advies dan eigenlijk?:o

oke na anderhalf jaar is het me eindelijk gelukt ik weet nu veel meer van computers en ik ben ondertussen al 2 laptops verder maar het is toch leuk om met oude computers te spelen

En dan nu maar een slotje.Ookal is het je eigen topic...het voegt verder niets toe aan je oorspronkelijke vraag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan