riccardodeboef
Gebruiker
- Lid geworden
- 18 jan 2002
- Besturingssysteem
- Windows 11
- Office versie
- Office 365
Hallo, ik heb een vraag. Ik maak gebruik van internet via de horizonbox UPC. Die fungeert dus als modem/router. Ik heb echter nauwelijks bereik in mijn huis. UPC gaf als tip om er een eigen router tussen te zetten en die in te stellen als accesspoint. Ik heb net op internet gezocht hoe ik dat moet doen (ook via de handleiding van Cisco) maar kom er gewoon niet uit. De router waar ik gebruik van maak is overigens de Linksys WRT160N. Kan iemand mij hier misschien mee helpen?
Waar loop ik vast?
Ik heb nu een ethernetkabel gelegd tussen de horizonbox (port1) en mijn router (internetgate). Daarna ben ik ingelogd in mijn router via mijn laptop. En nu?
Wat is bijvoorbeeld de eerste stap die ik moet zetten wanneer ik ben ingelogd in mijn router. Moet ik hier een status IP instellen of eerst een andere handeling doen? In de handleiding zie ik bijvoorbeeld staan dat je ook een keer op AP (accesspoint) moet klikken, maar dat zie ik helemaal niet staan in het menu. Kortom: zal ongetwijfeld wat fout doen, maar dat is precies de reden dat ik de vraag stel. Wie kan mij hiermee verder helpen?
Alvast bedankt voor de hulp!
Waar loop ik vast?
Ik heb nu een ethernetkabel gelegd tussen de horizonbox (port1) en mijn router (internetgate). Daarna ben ik ingelogd in mijn router via mijn laptop. En nu?
Wat is bijvoorbeeld de eerste stap die ik moet zetten wanneer ik ben ingelogd in mijn router. Moet ik hier een status IP instellen of eerst een andere handeling doen? In de handleiding zie ik bijvoorbeeld staan dat je ook een keer op AP (accesspoint) moet klikken, maar dat zie ik helemaal niet staan in het menu. Kortom: zal ongetwijfeld wat fout doen, maar dat is precies de reden dat ik de vraag stel. Wie kan mij hiermee verder helpen?
Alvast bedankt voor de hulp!