Hoe stel ik mijn Sweex Broadband Router in voor Wanadoo Cable ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barney

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hoi,
Ik heb hier de Sweex Broadband router ( met utp kabels ) en wil hier graag bij iemand de Eurodocs modem van wanadoo op configureren, zodat er 2 computers op kunnen daarna.
Wanadoo is tegenwoordig DHCP
Weet iemand wat ik nog wel moet instellen in de Router ?

Moet het wachtwoord er nog weer in ?
Moet het gebruikersnaam er nog weer in ?
Zoja bij welke configuratie doe ik dit dan in de router !

Als iemand mij kan vertellen wat ik ondanks de DHCP nog wel wat moet instellen in de router dan erg graag !

Alvast vriendelijk bedankt voor je antwoord.

groeten,
Barney

Is er nou echt helemaal niemand die mij hier mee kan helpen ??

groetjes Barney:(

Geen idee hoe de instellingen precies moeten zijn bij wanadoo, maar in principe is het zo dat de router de inlogfunctie van de pc overneemt, dat houdt in, dat alle instellingen die nu op de pc gebeuren om op het internet te komen, in de router moeten komen. (behalve de mailinstellingen, die blijven gewoon op de pc)
Bij sommige providers dien je ook nog het MAC adres van je netwerkkaart te clonen omdat ook een gedeelte van de inlogprocedure inhoud.
Welke instellingen waar te maken in de router zal ongetwijfelt in de handleiding van de router staan.

En al die manuals, indien je die kwijt bent of zoiets, kun je weer bekijken op de site van Sweex.

Fonz

ja, manuals heb ik genoeg van sweex, alleen zijn deze al erg oud, zij praten bij wanadoo eurodocsmodem ook nog steeds over het l2tp protocol, inmiddels is dit al lang veranderd door wanadoo in dhcp.
Dus er is geen manual van sweex die mij de instelllingen geeft voor de Broadband router, lb0000021,
en de eurodocsmoden van Wanadoo ( casema ) dhcp !

Dus vandaar mijn vraag of iemand mij wel de juiste gegevens kan bezorgen.

groeten Barney

Dan moet je morgen toch echt even contact opnemen met de uitstekende service van Sweex

Ja daar heb je gelijk in, de helpdesk van Sweex is uitmuntend goed heb ik in de praktijk geleerd.
Ik denk dat ik dat maar ook ga doen, morgenmiddag als ik bezig ben en het niet lukt zal ik ze even bellen om te vragen om de juiste instellingen.

Jullie horen nog van me en ik zal de juiste instellingen op dit forum zetten zodat voortaan een ieder dat kan terugvinden voor dhcp van wanadoo.

Groetjes van Barney

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan