hoe stel ik mijn tv goed in op een pc?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rino26

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2011
hallo,

ik heb net een pc in elkaar gezet.
ik had geen geld meer voor een pc monitor, dus heb ik mijn lcd tv gepakt.
maar ik heb een probleem.
ik heb beeld, maar het is wat wazig.
hoe kan ik dit op lossen?
volgens mij moet ik dat op de pc doen. de tv die heeft geen automatische knop daar voor.
ik heb hem met een hdmi kabel verbonden.

ik heb een proline ld1935w hd ready lcd tv
en ik heb een xfx amd radeon hd 6570 videokaart.

ik heb de origenele software geinstalleerd.

wat is het probleem??

alvast bedankt

met vriendelijke groet

Rino26

Eerste probleem is toch wel eigenlijk denk ik dat het HD Ready is en geen Full HD.

Ik heb zelf ook een HD Ready Tv gehad en aangesloten op me pc en dan is het beeld niet echt scherp te krijgen, (Dit was met mijn Sharp HD Ready Tv 32 inch)(kan bij jou dus wel anders zijn)
Bij mij waren de films wel gewoon scherp die ik afspeelde. (Je zou kunnen kijken of dat bij jou ook is)
Ik bezit nu een Full HD en dat was toch wel een verschil in scherpte met de weergave qua tekst lezen op de Tv en weergave in algemeen van de Pc.

Je kan misschien proberen met andere resoluties in te stellen of het wat beter word. (als je dat nog niet hebt geprobeerd?)

Volgens mij kan je ook Cleartype aanzetten maar weet niet precies hoe dat werkt

Je hebt nog de mogelijkheid in je videokaart setting te rommelen maar daar kan ik je niet bij helpen.

En dan kan je ook nog op de Tv je beeld instellingen misschien wat beter maken door te rommelen met brightness/achtergrond verlichting/scherpte of andere dingen die aanwezig zijn in het Tv beeldinstellingen menu

Maar nogmaals denk ik dat de grootste boosdoener de HD Ready Tv is... Maar dit is alleen maar mijn ervaring met mijn HD Ready Tv misschien heb jij meer geluk.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan