Hoe stel je doorlopend muziek in bij een diavoorstelling???

Status
Niet open voor verdere reacties.

domme234

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2004
Waar ik naar zit te zoeken bij MS Powerpoint hoe je tijdens je diavoorstelling
"DOORLOPEND MUZIEK MOET INSTELLEN"???
Als ik bij "Invoegen" op "films en geluiden" klik en dan naar "Geluid uit bestand" ga.
En dan op een MP3 bestand klik dan geeft hij bij mij aan: "KAN GEEN GELUID INVOEGEN VANUIT HET GESELECTEERDE BESTAND.
Als ik op een WMA bestand klik dan krijg ik de volgende vraag in zicht: "Wilt u het geluid automatisch tijdens de dia voorstelling laten afspelen??Als u dit niet wilt, wordt het geluid afgespeeld als u er op klikt.
Als ik op JA klik, krijg ik rechts naast de dia het vak "Aangepaste animatie" te zien.
De titel van het lied staat in het grote vak, rechts van het titel staat een zwart driehoekje.
Als ik daar op klik, en dan naar ëffectopties" ga.
Daar stel ik het volgende in: "bij afspelen starten"vanaf begin bij "afspelen stoppen" Na: ......dia's.
In de map: "Tijdinstelling" daar stel in bij Starten: "Bij klikken".
Als ik dit dan in de mappen: "Effect en Tijdinstelling" heb ingesteld klik ik op OK.

In de 1e dia staan dan in het midden twee logos “een klein speakertje, en een klein blokje met nummer 1 erin”.
Als ik dan rechts onderaan op “diavoorstelling of afspelen klik” krijg ik geen muziek te horen bij het Starten van de diavoorstelling!!!!

In de categorie: “Diaovergang” staat onderaan bij overgang wijzigen ook wel GELUID.
Maar als ik daar op klik en helemaal naar onderen ga van het rijdje, en daar klik op “ANDER GELUID…”.
En dan een WMA of MP3 bestand aan klik geeft hij aan: “Het geluidsbestand…………kan niet worden afgespeeld. Controleer of het bestand een WAV-BESTAND is en of de geluidsinstellingen juist zijn voor uw systeem".
Aan mijn geluidsinstellingen kan het volgens mij niet liggen, want ik kreeg pas een diavoorstelling binnen ook met muziek erbij!!!
En dat muziek begon GELIJK TOEN DE DIAVOORSTELLING BEGON!!!
In plaats van NA 5 A 8 SECONDEN na het openen van DE DIAVOORSTELLING!!!

Mijn volgende vragen zijn:

Wat heb ik niet goed gedaan op deze manieren, hoe ik ALLEEN MAAR een WMA of MP3 bestand in een MS PowerPoint bestand kan plaatsen???

Weet iemand een BETERE MANIER hoe je “DOORLOPEND MUZIEK” bij een diavoorstelling MOET INSTELLEN EN PLAATSEN???

En dat de muziek ook GELIJK BEGINT BIJ HET OPENEN VAN DE DIAVOORSTELLING??
EN NIET PAS “NA 5 A 8 SECONDEN na het openen van DE DIAVOORSTELLING"??

HELP ME HIERMEE als iemand een “betere manier of oplossing WEET”!!!

Bedankt.

Rustig aan: laat eerst even weten met welke versie je werkt. Dan kunnen we misschien helpen.

Je weet dat hoofdlettergebruik gelijk staat aan schreeuwen?

Het volgende zou moeten werken:
PowerPoint 2002/2003
Invoegen
Films en geluiden
Geluid uit bestand
Selecteer het geluid
Antwoord ja bij de vraag of het geluid automatisch moet afgespeeld worden.
Als je het icoontje niet wil zien sleep je het gewoon van de dia in de
naastliggende grijze zone.
Klik met de rechtermuisknop op het geluid en kies voor aangepaste animatie.
Klik op het lijstpijltje naast het geluid in het taakvenster aangepaste
animatie.
Selecteer effectopties, tabblad effect
Selecteer het keuzevakje naast "afspelen stoppen na" en vul minimum het
aantal dia's uit de presentatie in of beter nog 999 in, dan zal het
muziekfragment niet voortijdig stoppen. Klik OK.

Als ik het icoontje naar het grijze vak sleep, heb ik er zeg maar twee.
Eén in het grijze vak, en één op de 1e dia.
Ook al druk ik op F5 voor de vvorstelling weergeven staat het icoontje er nog op!!

Bedoel je met "het geluid" het icoontje??
Want het onderwerp: "het geluid" staat bij mij in "Diaovergang"!!
En in de map effect onder: "Uitbreidingen" maar daar kan ik niks mee doen.
Daar kan ik niks selecteren in dat balkje geluid.
Dat afspelen stoppen had ik al ingesteld.

Door een diavoorstelling te geven begint de muziek toch nog pas na 5 a 8 seconden op de
1e dia.
En niet gelijk als ik de 1e dia krijg te zien.

Hallo,

Weet iemand inmiddels NU na de feestdagen en het nieuwe jaar 2008 een tip of oplossing
voor mijn vragen over powerpoint??
In het eerste bericht van 20-12-07 staat duidelijk uitgelegd waarover de vragen precies gaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan