Hoe stel je je router veilig in?

Status
Niet open voor verdere reacties.

turbojohn

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2007
Hoi,

Ik heb hier op mijn kantoor een router gehangen.
Het betreft een Linksys WRT300N. Na enige uurtjes tobben werkte hij naar behoren.
Momenteel heb ik m beveiligd met een wpapsk2-personal beveiliging en MAC-adresfilter.
Maar wat kan ik nog meer doen om mijn netwerk zo veilig mogelijk te maken?
ER zit bijv. een firewall in, waarbij ik kan kiezen om cookies, java, active-x en proxy tegen te houden ofzo. Maar is dit ook verstandig?

Is er iemand die mij kan uitleggen/vertellen hoe ik mijn router het veiligst mogelijk kan beveiligen?

Hartelijk dank alvast:thumb:

Wat wil je precies? De mensen die op de router zitten beveiligen of de mensen die van buitenaf naar binnen willen?

Hoi, bedankt voor je reactie :thumb:
Nou, in principe ben ik zelf alleen de gene die er op mag. Maar aangezien ik ook wel eens mijn laptop erop aansluit etc. heb ik voor maximum users 4 gekozen en dit ook ingevuld.
Maar ik wil eigenlijk dat mensen van buitenaf niet in kunnen breken (of héél moeilijk), dus zo goed mogelijk tegen de 'buitenwereld' afschermen.

Intern valt dit op te lossen door AP isolation etc, maar dat is niet zo de bedoeling. Er staan hier veel bedrijven en lopen veel mensen rond en ik zou niet graag willen dat die allemaal op mijn computer/laptop inbreken, of gebruik maken van mijn internetverbinding.

Is het zo duidelijk?:)

WPA2 is in principe voldoende. Aanvullen met SSID broadcasting uit en MAC-filtering aan en je zit wel goed.

ssid broadcasting betekend dat je netwerknaam word uitgezonden en dus zichtbaar is in de lijst met wifi netwerken. Dit kun je uitzetten om zo je netwerk onzichtbaar te maken

Maar met speciale programma's kun je het toch aflezen. Daarom is het in zijn eentje niet voldoende.

Hoi, ja had ik al uiststaan, alleen ik kan met mijn laptop wel gewoon dat netwerk zien, komt dit omdat mijn laptop verbonden is met de router, dat ik de naam kan zien?

Hartelijk bedankt voor jullie tijd en hulp! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan