Hoe stop ik een eindeloze at job?

• Onderwerp starter Onderwerp starter jjge
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jjge

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2007
Hoe moet dat? Ik heb een eindeloos lopende job opgestart onder at, maar nu wil hij niet meer stoppen. atq laat niets zien, ook niet als root.

Hij staat ook niet in de procestabel "ps ax", dus hij draait naar ik aanneem onder atd.

man atd vertelt me dat ik moet kijken in /var/spool/atjobs, en daar staat een bestandje /var/spool/atjobs/.SEQ en dat heb ik ook gedeleted, maar nix.

Zelfs als ik het systeem helemaal herstart, loopt de job gewoon verder.

Waar haalt atd zijn joblijst vandaan?

mijn man page heeft het over /var/spool/cron/atjobs en atspool (ik gebruik debian)
Ik heb verders geen enkele ervaring met at, dit is de eerste keer dat ik van hoor.
Misschien kan je iets in je crontabs vinden gezien hij de cron dir onder /var/spool gebruikt

Dat klopt. Het is distro-afhankelijk (ik draai slackware). Maar die dirs zijn er echt wel (en bovendien gaat het kennelijk buiten atd om)

Zoals ik al zei, bekijk je crontabs eens. Wie weet is het wel via cron geregeld

Ik deed lsof | grep traffix (traffix is een bestand waarnaar gelogd wordt) en ik zag inderdaad een paar entries. Éen ervan was een sleep 60s commando. Aha! Ja, dat klopt... de job bestaat uit een while ... sleep 60 cyclus. Nou, kill dan maar... hee, daar staat-ie weer, nu met een andere PID.

Uiteindelijk heb ik het commandoscript maar gerenamed, en toen het hele systeem nog maar weer eens gerestart, en nu is-ie dan eindelijk weg...

En onbeantwoord blijft vooralsnog de vraag, waar die job iedere keer, zelfs na opstarten, weer vandaan kwam...

Helaas, er zijn maar twee crontabs. Die van mijzelf is leeg, en die van root bevat alleen de gebruikelijke entries. Op mijn systeem (Slack 12.1) staat die clausule over cron overigens niet in de manpage.

crontab van user at atd ofzoiets dergelijks misschien?

crontab van user at atd ofzoiets dergelijks misschien?
In /var/spool/cron/crontabs/ staan maar twee bestanden, waarvan één (jjge) met lengte nul, en het andere is voor root. Ik denk niet dat er nog andere crontabs zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan