Hoe subdomein maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yarown

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2013
Hallo,

Ik wil graag een subdomein maken.

Alleen ik heb geen eigen domeinnaam. dus doe ik het bij freewebhostingarea en heb ik een .eu5.org domein.

Kan ik bijvoorbeeld van mijn domein : www.mijnsite.eu5.org ook www.naam.mijnsite.eu5.org maken?

Iemand enig idee?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Mvg, Yarown.

Laatst bewerkt:
Als ik zo rondkijk op google zie ik geen enkele site die een url heeft die lijkt op jouw gewenste subdomein-indeling.
Omdat de informatie-voorziening nogal tegenvalt in freewebhostingarena kunnen we niet nagaan welke DNS (instel-)mogelijkheden je hebt.

Ik zou een vraag aan de helpdesk van freewebhostingarena stellen, maar (zie eerste regel) ik schat in dat die je zal terugmelden dat het niet kan/mag.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik zag ergens anders op Helpmij iemand die Freehostingnoads gebruikt.
http://freehostingnoads.net/freehosting.php
Ik ken het niet maar het biedt veel. Je kunt het proberen.

In jouw voorbeeld mag www.yarown.tk/daan/index.html altijd bij iedere provider.
Alles wat na het toplevel domein (hier: .tk) komt is jouw webruimte. In dit voorbeeld een mapje "daan" met daarin bestand "index.html".
En natuurlijk alleen als "yarown.tk" nog vrij is :)

*** edit: Misschien kan iemand anders aangeven of je bij deze provider (en hoe je) met de "DNS Zone Manager" subdomeinen kan maken.

Suc6.

Laatst bewerkt:
Ik snap dat het mag via je provider, maar als je bij dot.tk of bij .nl.ae je domein registreerd heb je geen /index.html maar gewoon site.nl.ae

Weet iemand hoe je dus kan oplossen dat je wel .tk/index.html hebt?

Ik begrijp half uit je vraag dat je nu alleen een domeinnaam hebt geregistreerd (zonder webruimte) ??
Heb je hier een bepaalde reden voor?

Net heb ik even snel een accountje gemaakt bij Freehostingnoads om te kijken wat er wel en niet mag.
Ik kan de volgende subdomeinen maken (iemeel heb ik gekozen als naam)
http://www.iemeel.t15.org
http://test.iemeel.t15.org (in plaats van test mag je iets anders kiezen)
...dus www. test. iemeel. t15 org mag niet

*** edit: je mag in plaats van een 'subdomein kiezen' ook een bestaand domein invullen (heb ik niet kunnen testen).

Laatst bewerkt:
Klopt. Bij gratis providers krijg je alleen een subdomein van zijn domeinnaam.

Voorbeeld: www. mijnsite. eu5. org
.org is het internationaal toplevel domein.
.eu5 is een geregistreerd (betaald) subdomein in het toplevel domein. In dit voorbeeld is .eu5 van de provider.
Alles wat voor .eu5 staat is van de eigenaar van het domein. In dit geval de provider die het toestaat om gratis subdomeinen in .eu5 te maken.

Als ik een betaald domein 'yarown.nl' registreer, dan kan ik zelf www.yarown.nl of daan.yarown.nl of www.daan.yarown.nl maken.

Als je een gratis domeinnaam hebt (yarown.tk) dan kun je denk ik geen gratis webruimte bij een willekeurige provider krijgen.

*** edit: of je kiest voor een goedkope host provider met een .nl domein.

Laatst bewerkt:
Het klopt dat je geen webruimte enz er bij krijgt.

Maar voor dat domein, hoe krijg ik het dan voor elkaar dat je krijgt :: www.yarown.tk/INDEX.HTML

Dat /index.html gedeelte kan namelijk niet, weet je hoe ik dit wel krijg of bij een andere gratis domein dit wel voor elkaar krijg?

Als je alleen een domeinnaam hebt zonder webruimte zul je nooit index.html hebben.
Je hebt dan een paar mogelijkheden

. Je kiest een free hosting provider met als nadeel dat je een subdomein hebt, bijv. www.yarown.t15.org - je kunt misschien bij sommige free proviers (Freehostingnoads ?) je eigen domein yarown.tk invullen. Kwestie van account maken en proberen...
. Je kiest voor een goedkope betaalde host provider voor hosting ruimte met domeinnaam www.yarown.nl (of .tk)
. Of thuis een eigen webserver, bijv. Xampp. Nadeel: beveiliging is lastig en router staat op een paar poorten open

Zodra je webruimte hebt kun je met ftp (programma FileZilla) de bestanden uploaden, zoals index.html (of index.php).

index.html upload je dan in de hoogste map (deze heet vaak public_html of htdocs) en klaar ben je.

Laatst bewerkt:
ik begrijp je al dot.tk gebruikt een iframe probeer eens http://codotvu.com/ dan heb je bijvoorbeeld mijnsite.co.vu en kun je wel /index.html maar bij dot.tk kun je nameserver instellen en ook dns

Het klopt dat je geen webruimte enz er bij krijgt.

Maar voor dat domein, hoe krijg ik het dan voor elkaar dat je krijgt :: www.yarown.tk/INDEX.HTML

Dat /index.html gedeelte kan namelijk niet, weet je hoe ik dit wel krijg of bij een andere gratis domein dit wel voor elkaar krijg?

Je moet eerst de domein ergens hosten, en vervolgens bij je webhost een index.html bestand op de server zetten.
Probeer het eens bij http://hostfree.nl

@jayz
hostfree.nl ziet er op hun site goed uit.
In het kort: 10GB ruimte, php, 5x mysql db, htaccess toegang, je eigen domein hosten, dns beheer, 5x email, ftp.
Ik ken het verder niet. En voor nix gaat de zon op :)
Kun je mij de nadelen noemen (reclame? betalen voor sommige dingen?)

** aanvulling
hostfree.nl: "... Sinds begin oktober 2013 zijn wij begonnen met het aanbieden van gratis webhosting ..."
-- opstartproblemen of valt dat mee?

Laatst bewerkt:
Ik snap nooit dat men gratis hosting kan aanbieden.......ik lees wel dat je GEEN domeinnaam kan bestellen:

- Verzorgen jullie ook domeinregistratie?
Op dit moment verzorgen wij nog geen domeinregistratie. Wij verwijzen u door naar aanbevolen domeinproviders, en geven instructies voor het instellen van uw domeinnaam om deze bij ons te hosten.

- Is gratis hosting zonder eigen domeinnaam mogelijk?
Ja, indien u niet over een eigen domeinnaam beschikt, kunt u gebruik maken van een subdomein op hostfree.nl

maar je kan dus wel een subdomein aanmaken.

Verder zou ik niet zo moeilijk doen, neem een domeinnaam bij Versio en neem de Starter NL voor 0,50 per maand.
http://www.versio.nl/webhosting.php

Over providers en hosting kun je 'tig berichten vinden. Ieder z'n eigen keuze, toch?
Ikzelf zit bij een snelle (wat duurdere) hosting provider (met .nl domein). Toch vind ik een gratis hoster interessant, namelijk voor opslag van filmpjes, muziek, downloads, pdf, enz die je gebruikt voor de website op je eigen domein.
Wel nog steeds mijn vraag: voor nix gaat de zon op, waar verdienen ze geld mee?

Laatst bewerkt:
Over providers en hosting kun je 'tig berichten vinden. Ieder z'n eigen keuze, toch?

Daar heb je helemaal gelijk in. Ik gaf het alleen even aan omdat het niet duur is en omdat je dan gewoon eens kan kijken hoe alles werkt als je een betaalde hosting hebt.
Natuurlijk kan je een duurdere (en dat geeft geen garantie dat die ook sneller is) nemen, maar voor 0,50 per maand val je je geen bult. Heb je er toch geen interesse in of je kan het zelf niet of weet-ik-veel-wat-voor-een-reden, dan heb je 6 euro in 1 jaar betaald.
Neem je een duurdere dan heb je mss wel 90 euro per jaar betaald. Ik bedoel maar....om te proberen is het toch okee.

Overigens heb ik meerdere websites bij Versio en ze werken allemaal naar behoren. Heb niet de Starter maar wel Zilver en eentje heeft Groot.
Bij Strato heb ik ook een eigen website voor mijn eigen praktijk met daaraan gekoppeld een subdomein die een wordpress blog heeft, dus voor 7 euro in de maand heb ik daar 2 websites voor.

We zijn het helemaal eens denk ik :D over providers en prijzen.
Ik heb meerdere websites gebouwd voor jan-en-alleman en moest het soms doen met 'stroperige' providers. Gelukkig zijn die er niet veel.
Inderdaad heeft de prijs niets te maken met de performance. Geinige site: http://www.webpagetest.org (soms sta je in de wachtrij)
Bekijk bijlage 195429

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan