Hoe subrapport invoegen in een schakelformulier ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

leifoet

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2007
Bedoeling : in de lege ruimte van een schakelformulier (=onder de aan te klikken vakjes) een rapportje uit een afzonderlijke gegevenstabel laten te verschijnen.

Met een subformuliertje lukt het om (slechts) één item uit de tabel weer te geven.

Gezien soms meerdere records beantwoorden aan de criteria is een subrapport handiger gezien er zonodig meerdere records uit de tabel onder elkaar kunnen weergegeven worden.

Probleem : het schakelformulier aanvaardt blijkbaar dit subrapport niet.

Vraag
- hoe kan ik het subrapport integreren in het schakelformulier ?
- indien dit niet kan (formulier versus rapport) - hoe kan ik die berichten dan wél in/op het schakelbord laten verschijnen ?

Dank,
Pol

hoe kan ik het subrapport integreren in het schakelformulier ?
Dat kan dus niet. Je kunt een subformulier alleen gebruiken in combinatie met een 'bound form', een formulier dat is gekoppeld aan een tabel of een query.

indien dit niet kan (formulier versus rapport) - hoe kan ik die berichten dan wél in/op het schakelbord laten verschijnen ?
Je kunt een listbox of een tekstvak gebruiken.
Als je een listbox gebruikt dan zul je eerst een query moeten maken waarmee je de gegevens die je wilt tonen ophaalt. Vervolgens koppel je de listbox aan de query.
Als je een tekstvak gebruik zul je deze moeten vullen met behulp van wat VBA code.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan