hoe taakbalk en balk bovenaan te krijgen bij vol scherm windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

duin1

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
1.695
Vandaag bij slechtziende zus windows 10 geïnstalleerd. Het blijkt nu dat haar hele scherm alleen maar bureaublad is. Hoe krijg ik het scherm zo om makkelijk in te werken? Zoals een taakbalk onderaan scherm en een balk bovenaan scherm met bijv. bestand, bewerken, beeld etc. ?

alvast bedankt!
 
Hoi Duin1.

Probeer deze als volgt te herstellen:

Druk Rechtermuisknop op je bureaublad en kies voor Aan Persoonlijke Voorkeur Aanpassen. In de Rechteronderkant, kies voor de optie Taakbalk. Haal het vinkje weg voor Taakbalk Automatisch Verbergen.
Bevestig met OK.

De taakbalk wordt standaard aan de onderkant van het scherm weergegeven. Ga als volgt te werk om de taakbalk langs een van de andere drie randen te plaatsen:
Klik op een leeg gedeelte van de taakbalk. Houd de linkermuisknop ingedrukt en sleep de muisaanwijzer naar de plaats op het scherm waar je de taakbalk wilt neerzetten. Zo kun je de taakbalk bijvoorbeeld verticaal langs de rechterrand van het scherm plaatsen. Laat de muisknop los zodra de taakbalk op de gewenste plaats staat. Dat is de normale procedure.
 
Laatst bewerkt:
Staat Tablet mode aan misschien?
Zet dat dan zo uit:

1. Druk op de toetscombinatie: WindowsToets + I
2. Klik op het menuonderdeel: Systeem
3. Klik aan de linkerzijde op het onderdeel: Tabletmodus
4. Daar kan je bovenin Tablet mode of Bureaublad mode instellen.
 
Bedankt voor je hulp,ga het morgen proberen goed te krijgen

Hallo,

Bedankt weer voor jullie hulp. Ik ga morgen naar mijn zus en probeer jullie oplossingen. Hoop dat het lukt. Bedankt nogmaals!:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan