Hoe te branden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

JolandaC

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2000
Ik heb een spel op mijn pc gedownload wat bestaat uit 3 cd's.
Op die cd's staan heel veel bestanden die heten ims-bgaec.001 en dan 002 en ga zo maar door en 1 ims-bgaec.sfv bestand.
Hoe kan ik die cd's branden?

Jolanda

als het geen beveiligde cd's / bestanden zijn:

gewoon met je brandprogramma en dan als DATA CD's.

Belangrijk is wel dat je even uitvogelt welke bestanden op welke CD thuishoren.
Ik ga er namelijk vanuit dat de bestanden afkomstig zijn van 3 cd's en bij een toekomstige installatie is de kans vrij groot, dat de setup van de game "kijkt" naar CD 1, 2 en 3 tijdens de installatie en derhalve "vraagt" om een "volgende" CD tijdens de installatie. Dan is het noodzakelijk dat de juiste bestanden op de juiste CD's staan...............

wist je trouwens dat je homepage niet "werkt" ?
IE zegt : "Pagina niet gevonden". Ligt dat aan mijn IE of is 'ie verdwenen ?

Geplaatst door JolandaC
Op die cd's staan heel veel bestanden die heten ims-bgaec.001 en dan 002 en ga zo maar door en 1 ims-bgaec.sfv bestand.
Jolanda

staat er achter bv geen rar ?? zo te zien zijn het split files wat wil zeggen dat je ze eerst met bv winrar moet samenvoegen.
daarna zul je waarschijnlijk andere files overhouden hoogstwaarschijnlijk cue / bin of iso

Die files kun je gewoon met Winrar openen en uitpakken.

Geplaatst door gast0225
wist je trouwens dat je homepage niet "werkt" ?
IE zegt : "Pagina niet gevonden". Ligt dat aan mijn IE of is 'ie verdwenen ?

Ja, dat wist ik.
Sorry, ik was vergeten hem hier af te halen.
Zal het direct even doen.

Jolanda

Geplaatst door miem
Die files kun je gewoon met Winrar openen en uitpakken.

Zal winrar er weer op zetten en het gaan proberen.
Ik laat nog horen of het ging.
Bedankt alvast.
Jolanda

als het met Winrar gelukt is, dan blijft mijn oorspronkelijke bericht overeind staan v.w.b. het toekomstige installeren !!! M.a.w. zorg dat je weet wat op welke cd thuishoort!

Heb winrar er weer opgezet, maar het moet dan toch zo zijn dat wanneer die geinstalleerd is, al die bestanden vanzelf -rar bestandjes worden?
Ik kan ze er wel in veranderen, maar ze doen het dus niet vanzelf, ook niet na opnieuw opstarten.
En dan zou ik nu dus ongeveer 200 bestandjes met de hand met winrar meoten openen!!
Ik heb dus wel "dit type bestand altijd met dit preogramma openen" aangevinkt staan.
Maar dat doet ie dus niet!!
Hoe kan ik dit veranderen zodat ze wel allemaal met winrar geopend worden?

Jolanda

Heb winrar er weer opgezet, maar het moet dan toch zo zijn dat wanneer die geinstalleerd is, al die bestanden vanzelf -rar bestandjes worden?
Ik kan ze er wel in veranderen, maar ze doen het dus niet vanzelf, ook niet na opnieuw opstarten.
En dan zou ik nu dus ongeveer 200 bestandjes met de hand met winrar meoten openen!!
Ik heb dus wel "dit type bestand altijd met dit preogramma openen" aangevinkt staan.
Maar dat doet ie dus niet!!
Hoe kan ik dit veranderen zodat ze wel allemaal met winrar geopend worden?

Jolanda

Als je op de eerste file dubbel klikt wordt er gevraagd waarmee je wilt openen. dan klik je winrar aan en dan opent winrar vanzelf de volgende files. Succes

Dat is juist het probleem, dat doet ie dus niet!
Ik moest alles met de hand doen.
Raar hoor.
Ik ga morgen maar eens verder uitpluizen wat ik er mee aan moet.

Nog tips of ideeen zijn welkom.
Jolanda

Het zijn dus bin en cue files die er op staan.
Maar het lijkt wel of op alle 3 de cd's precies hetzelfde staat, dat lijkt me niet kunnen toch?
En het zijn heel veel bestandjes, die heb ik toch nooit allemaal nodig?
Moet ik nu gewoon elk bestandje uitpakken en dan elke cd als data branden met Nero?

Alvast bedankt
Jolanda

ik neem aan dat die bin en cue bestanden ook een naam hebben bv spel_cd1.bin ??
of dat je verschil ziet tussen de rar files dat die per cd een andere naam hebben.

pak dan per cd uit naar een aparte map zodat iedere cd in een eigen map komt te staan.

bin en cue kun je inderdaad branden met nero of evt met alcohol120% maar dan niet als data maar echt het image branden.
heb je nero 6 dan kies je voor recorder -> image branden zoek het cue file op en dubbel klik daar op heb je een oudere versie of geeft het cue file fout meldingen kijk *** HIER ***
om met alcohol120% een image te branden kies voor image brandwizzard en zoek de map op waar de cue en bin staan dubbel klik op het cue file en volg de wizzard.

Laatst bewerkt:
Hoi Ron,

bedankt voor je goede uitleg, ik heb alleen nog 1 probleempje, ik heb alleen maar 700 mb cd's, en de cuefiles zijn alle 3 ver in de 700 mb, dus passen ze er niet op.
Kan ik ze ook alle 3 op een dvd zetten?
Of geeft dat problemen met installeren misschien?

Jolanda

Hoi Ron,

bedankt voor je goede uitleg, ik heb alleen nog 1 probleempje, ik heb alleen maar 700 mb cd, en de cuefiles zijn alle 3 ver in de 700 mb, dus passen ze er niet op.
Kan ik ze ook alle 3 op een dvd zetten?
Of geeft dat problemen met installeren misschien?

Jolanda

afhankelijk hoe groot ze zijn past dat best wel op een cd.
ik heb hier bin files van 800 mb en die krijg je makkelijk op een cdr van 700 mb.
een bin files is een image van de cd met daarin ook nog een zooi overhead voor brander informatie.
je zult zien als je de files met bv alcohol doet dat je ze gewoon kunt branden.
in nero heb je kans dat je de overburn functie aan moet zetten die is te bereiken via bestand -> expert instellingen.

alle 3 op 1 dvd branden is geen optie je krijgt dan problemen met installeren grote kans dat tijdens install van cd 1 om cd 2 gevraagt wordt en dat pikt ie niet als ze alle op 1 dvd staan.

Het is gelukt Ron,

Bedankt.
Ik ga hem nu installerenn uitproberen.

Jolanda

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan